niedziela, 10 listopada 2013

20. Szycie i przeróbka, zrób to sama - długie rękawiczki, zwężanie spodni.

Przechodząc obok znanego mi sh, wstąpiłam by zobaczyć co mają ciekawego. Od dawna chciałam kupić sobie jakieś fajne dresy do chodzenia w domu, niekoniecznie za kilkadziesiąt złotych. ;)

Znalazłam dresy, kolor... trudny mi do zidentyfikowania jest po prostu ciemny, kosztowały 3 zł. Na pierwszy rzut oka wyglądały na ogromne, pomyślałam sobie, że pewnie ich rozmiar to co najmniej 44. Jednak tak miły w dotyku materiał skłonił mnie do zakupu.




Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłam na metce, że rozmiar to 38! ;)
Nie lubię takich szerokich nogawek, dlatego od razu wiedziałam, że na pewno je zwężę. Wiedziałam ile mniej więcej materiału będę zmuszona odciąć. Idąc z moją zdobyczą do domu w mojej głowie zaistniała wizja - długie, cienkie rękawiczki. W sam raz na jesienne, zimne poranki! :)



Po wypraniu spodni zabrałam się do pracy :)

1. Najpierw odmierzyłam jaką szerokość nogawek powinny mieć moje dresy, zaznaczyłam mydełkiem, przyfastrygowałam, przymierzyłam. Okazało się, że są dobre, więc przeszyłam je na maszynie, obzygzakowałam i obcięłam to, co niepotrzebne. Praca z dresami w tym momencie dobiega końca.



Teraz czas na rękawiczki :) 

2. Na kartkach A4 odrysowałam swoje dłonie, wycięłam szablony i przymocowałam szpilkami do materiału, który pozostał po odcięciu od nogawek spodni.



3. Przeszyłam maszyną. Praca z takim ciągliwym materiałem wcale nie należy od najłatwiejszych, trzeba uważać żeby zbytnio go nie naciągać. Ciężko też dokładnie obszyć kontur palców, ale jakoś powoli dałam radę :) Przewinęłam na drugą stronę, sprawdziłam czy pasują, następnie znów przewinęłam na lewą stronę obzygzakowałam, podwinęłam górę rękawiczek i na tym  koniec :)



Oto moje efekty :)




Kto by pomyślał, że za 3 zł + troszeczkę czasu, zyskam nowe dresy i długie rękawiczki. Ile zaoszczędziłam? Chyba co najmniej kilkadziesiąt złotych? :)

9 komentarzy:

  1. Wow bardzo kreatywnie ;) Ja wciąż nie wskrzesiłam swojej maszyny do szycia

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, poza tym nikt nie będzie miał podobnych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. super spodnie:D
    zapraszam do mnie na nowego posta
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2013/11/ombre-heart.html
    ps. klikniesz w baner persunmall na moim blogu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszcze talentu:) zapraszam http://madziakowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ale jesteś pomysłowa, rękawiczki świetnie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *