wtorek, 4 lutego 2014

Matowy lakier na paznokciach. DIY.

Od jakiegoś czasu chciałam kupić sobie matowy albo piaskowy lakier. Niestety patrząc na zawartość mojego pudełka z lakierami ze smutkiem ciągle rezygnowałam z tego pomysłu, nie chciałam przecież tracić kolejnych lakierów (bo przecież nieużywane niebawem zgęstną) na rzecz nowego. Długo biłam się z myślami, aż w końcu użyłam wujka google i trafiłam na pewną metodę. Jakie to proste, że ja na to wcześniej nie wpadłam!


Pewnie wiele z Was zna tą metodę, ja jednakże przybliżę ją dla osób, które tak jak ja wcześniej, nie mają o tym pojęcia.

Krok 1.
Malujemy paznokcie w wybranym przez siebie kolorze. Ja wybrałam lakier firmy FM Group Exotic Coral. W zależności jak bardzo mamy kryjący lakier, malujemy jedną lub dwie warstwy.



Krok 2.
W przypadku jednej warstwy proponuję zaraz po pomalowaniu paznokcia włożyć go do pojemniczka z mąką i dokładanie "obtoczyć". Do świeżo pomalowanego lakieru mąka lepiej się przykleja i daje zdecydowanie fajniejszy efekt niż na lakierze przeschniętym, gdzie grozi to pozostawienie plam.

Jeśli nasz lakier wymaga krycia dwoma warstwami - to na spokojnie malujemy paznokcie, czekamy aż pierwsza warstwa przeschnie, a następnie malujemy drugą warstwę i tak jak w poprzedniej metodzie od razu wkładamy go do mąki.



Krok 3.
Teraz należy nadmiar mąki strzepać pędzelkiem i poczekać aż lakier wyschnie. Następnie umyć ręce i voila!



Czy polecam tą metodę?
Przy pierwszym razie zabrudziłam mąką wszystko wokoło. Na pewno trzeba nabrać wyprawy, cierpliwości. Efekt nawet mi się podoba, zawsze to jakaś nowość na naszych paznokciach :)




Był to mój pierwszy raz, zatem niedociągnięcia są nieuniknione. Pewnie następnym razem będzie duużo lepiej :)

A Wy jaki macie sposób na mat albo piaskowy efekt? :)

16 komentarzy:

  1. Ta metoda niekoniecznie przypadła mi do gustu. Mam kilka matowych lakierów, ale ostatnio zdecydowanie wolę błysk na paznokciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super metoda! Każdy lakier teraz można mieć w tej wersji ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest właśnie najfajniejsze :)

      Usuń
  3. O takim sposobie jeszcze nie słyszałam, ja jestem na etapie kupna matowego lakieru z GR :) ostatnio niestety nie było kolorku jakiego chciałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy wczesniej nie slyszalam o tej metodzie. Wow jakie to proste :-P

    Kasienka

    OdpowiedzUsuń
  5. kolor lakieru cudny,ale efekt jakoś do mnie nie bardzo przemawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki mące kolor lakieru stał się jeszcze bardziej wyrazisty :)

      Usuń
  6. Wow, nie słyszałam jeszcze o takiej metodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny sposób, muszę go wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i pomysłowe :)
    Super,na pewno skorzystam :)

    http://o-justbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny sposób, ale chyba trzeba robić to bardzo dokładnie żeby nie było widać niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! Na ostatnim zdjęciu widać u mnie pewne niedociągnięcia, następnym razem będzie zapewne lepiej ;)

      Usuń
  10. wow, nie wiedziałam, że można osiągnać taki efekt za pomocą mąki! pozdrawiam wujka google, ale tym razem dziękuję 'cioci' networkerce ; ) popróbuję, jak będę miała więcej czasu, żeby wszystko ładnie podociągać : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło! I życzę powodzenia :D

      Usuń
  11. ciekawa metoda :) jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *