czwartek, 13 lutego 2014

68. Wymarzone podróże - Śnieżka, Karkonosze.

Kto nigdy nie był na Śnieżce? Jeszcze dwa lata temu gdyby ktoś zadałby mi to pytanie krzyknęłabym: JA! Śnieżka to pierwszy szczyt, który udało mi się zdobyć. Pierwsze spotkanie z Karkonoszami. Okazji do wyjazdów w góry miałam kilka, niestety z różnych przyczyn nigdy nie korzystałam. Na całe szczęście latem 2012 roku wszystko się zmieniło. Był to ten sam wyjazd, w czasie którego zwiedziłam zamek Chojnik, o którym pisałam TUTAJ. I był to wyjazd, w którym pokochałam góry, piesze wycieczki po nich, krajobrazy, przyrodę i klimat. Karkonosze nijak mają się do Tatr, ale mają swój osobliwy urok.

Zdjęcie zrobione w drodze powrotnej.

Nocowaliśmy wraz z moim lubym w Jeleniej Górze, zatem aby rozpocząć pieszą wędrówkę na sam szczyt Śnieżki (1602 m n.p.m.), należało dojechać do Karpacza. Dojeżdżając autobusem przez okno ukazał nam się taki widok.

Prognoza pogody na ten dzień nie była zbyt ciekawa. Zapowiadano deszcz, burze, temperaturę w okolicach 20 C. Zdecydowanie się na taką wyprawę było co najmniej ryzykowne. Przyznam szczerze, że jako początkującym brakowało nam wiedzy i przede wszystkim doświadczenia, pewnie dlatego bez obaw wyruszyliśmy w trasę. Na błędach się w końcu człowiek uczy. Będąc w ubiegłe lato w Tatrach bacznie sprawdzaliśmy prognozę pogody, aby nie spotkać się oko w oko z piorunem.

Wybraliśmy szlak czerwony. Długo, długo prowadził nas przez las. Aż w końcu pojawił się pewien "przebłysk". Spójrzcie, Śnieżka w chmurach!

Idąc dalej doszliśmy do Schroniska PTTK Łomniczka. Przytoczę Wam trochę ciekawostek na temat schroniska. Owe schronisko znajduje się na wysokości 1002 m n.p.m. w dolnej części Kotła Łomniczki nad brzegiem potoku Łomniczka płynącego u podnóża Śnieżki . Pierwsze schronisko w Kotle Łomniczki wzniesiono w 1901 r., jednak 31 marca 1902 r. całkowicie zniszczyła je lawina gruzowa. Obecne schronisko zbudowano poniżej starego i mieści się w drewnianym budynku wybudowanym na początku XX wieku. W przeciwieństwie do standardowych schronisk nie oferuje noclegów i jest nieco zapomniane z powodu popularności wyciągu na Kopę. Nie posiada dopływu prądu.

Po drodze minęliśmy potok Łomniczka, który odpływa od 300 metrowych ciągu kaskad Łomniczki.
Dopiero od tego miejsca pojawiło się mozolne podejście pod górę, dla nowicjuszy nieco męczące. ;)

Ruszjąc dalej zrobiłam zdjęcie panoramiczne Kotła Łomniczki. Piękna ścieżka - chodnik, wokół góry i... chmury ;)

A tutaj już kilka zdjęć ukazujących Kocioł Łomniczki z góry.

Tak jak zapowiadały prognozy pogody - nad Śnieżką zbierały się chmury i my także w tych zimnych chmurach podążaliśmy.

Po drodze minęliśmy symboliczny Cmentarz Ofiar Gór w Karkonoszach. Miejsce powstało dla upamiętnienia ludzi gór, którzy zginęli tragicznie w górach, jak i osób, które wniosły wiele wkładu w rozwój turystyki w Karkonoszach.

Co ciekawe na owym szlaku turystycznym trwały prace "remontowe", kupując bilet do KPN w budce stojącej na czerwonym szlaku nie było o tym fakcie żadnej informacji. Zakaz wejścia na szlak pojawił się dopiero w momencie, gdy z niego wychodziliśmy - czyli na Równi pod Śnieżką (1350–1450 m n.p.m.)  Chyba nie muszę wspominać, że wielu ludzi i tak świadomie lub też nie ignorowała owy zakaz.

Nasz brak doświadczenia dał po raz kolejny we znaki - skończyła nam się woda do picia! Wstąpiliśmy zatem do Schroniska PTTK "Dom Śląski" i zmuszeni byliśmy kupić wodę, która kosztowała 10 zł / 1,5 l. Pozostawię ten fakt bez komentarza ;)

Ruszyliśmy czarnym szlakiem w stronę Śnieżki. Tutaj naprawdę było dla nas ciężko. Zmęczenie, brak kondycji, palące słońce na przemian z zimnym wiatrem, tłok, wszystko dawało we znaki. Udało mi się zrobić jedne z ostatnich zdjęć, jak się na szczycie okazało bateria w aparacie niestety się rozładowała...

I w końcu szczyt i stacja meteorologiczna w chmurach ;)

I widok z punku widokowego na  Studniční hora, czasami lubię spojrzeć na kamery online z tego miejsca. Zainteresowanych zapraszam TUTAJ.

Niestety krajobrazy pojawiały się i znikały wraz z napływającymi chmurami.

W czasie, gdy byliśmy na szczycie Śnieżki, w Jeleniej Górze szalała burza, a kolejna szła w naszą stronę... Nie mogliśmy zbyt długo czekać, braliśmy nogi za pas i czym prędzej sunęliśmy w stronę Karpacza. Będąc obok Schroniska Dom Śląski słychać było coraz wyraźniejsze grzmoty zbliżające się do Śnieżki...
Tym razem do zejścia wybraliśmy czarny szlak. Bardzo prosty prowadzący bardzo szerokim chodnikiem, można nawet i powiedzieć, że drogą.
Po drodze zboczyliśmy również na żółty szlak udając się do Pielgrzymów - ogromnych skał. Tutaj zdjęć już niestety nie mam.

Dochodząc do świątyni Wang w Karpaczu burza przed którą uciekaliśmy dopadła nas i zmoczyła do suchej nitki (poza miejscami, w których mieliśmy płaszcze przeciwdeszczowe). Burza w górach to zdecydowanie niezbyt miłe doświadczenie. Do dziś pamiętam echo uderzających piorunów, błyskawice i ten strach...

Jednakże wypad zaliczam do udanych. Świetna wycieczka, trochę w nieznane, bez mapy, kierowaliśmy się jedynie drogowskazami. Polecam trasę nie tylko początkującym, ale również dla rodzin z dziećmi :)

1. Kilka lat temu miałam trzy noclegi w schronisku Łomniczka. Wiem, że w ofercie ich nie ma, ale mój brat zna gospodarzy, więc mogliśmy przenocować :) To była naprawdę fajna przygoda. Byłam w grudniu, więc dni krótkie. O 16 najpóźniej musieliśmy już być w schronisku, żeby zdążyć przed zmrokiem, do nocy siedzieliśmy przy świeczce grając w karty :)
    Śnieżka to punkt obowiązkowy dla miłośników gór. Ja uwielbiam Karkonosze. Z resztą jak wszystkie góry, których ostatnio bardzo mi brakuje :)
    Pozdrawiam!!!

1. Zazdroszczę znajomości :) Przechodząc tamtędy zaciekawiło mnie, jak sobie radzą tamtejsi gospodarze bez prądu i tak daleko od miasta w samym środku lasu i to jeszcze u podnóża gór. I muszę przyznać, że gospodarze ów czasu, mieli bardzo miłe kotki witające wszystkich turystów idących tym szlakiem ;)

2. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Górach:)

1. Polecam choć raz wybrać się w góry. Zawsze warto sprawdzić swoją reakcję na klimat i krajobrazy, w końcu każdego cieszy co innego ;)

3. Zazdroszczę!Piękne widoki.Tak uwielbiam góry.Te krajobrazy,powietrze.
    Wszystko staje się piękniejsze.Można się niesamowicie wyluzować i odciąć od rzeczywistości.
    Tak dawno nie była na wycieczce w górach,że chyba pora coś zorganizować.
    Pozdrawiam :)

1. W moim "rozkładzie jazdy" góry stanowią i chyba już będą stanowiły stały punkt wakacji ;)

4. cudowne zdjęcia <3

5. uwielbiam Karpacz, a na Śnieżce to już nie wiem ile razy byłam :D

6. W sumie to bardzo rzadko jeżdżę w góry. Piękne zdjęcia ;)

7. Nie jestem fanką gór, ale zdjęcia są super :)

8. Musze sie przyznac ze ja JESZCZE nie zaliczylam Sniezki. Ale wszystko przede mna. Uwielbiam chodzic po gorach :-)

Kasienka

9. niesamowite miejsce, uwielbiam góry =)

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!

Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona i matka. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Tagi

022semilac (1) 114semilac (1) 183 metry stachu (1) acerola (1) addidas (1) aerozol do gardła (1) Afryka (1) Ameryka Południowa (1) Ameryka Północna (1) ankieta (2) antyperspirant w kluce (1) asymetryczne szorty (1) azja (1) badanie (1) balsam do ciała (2) balsam do ust (1) Bałtyk (1) beta glukan z owsa (1) biedronka (1) bieganie (1) bioliq (1) bionigree (1) bioton (1) biustonosz do karmienia (3) bloker (1) blond (2) ból gardła (2) ból karku (1) ból pleców (1) brak objawów ciąży (1) bransloletka (4) bransoletka z zamka błyskawicznego (1) bransoletka z zawleczek (1) braun (1) brokatowy lakier (3) Bukowy Las (1) Burda Publishing Polska (1) care&go (1) cera problemowa (2) ciało (31) ciąża (7) ciąża latem (1) cienie do powiek (1) cisza pod sercem (1) copywriter (1) copywriting (1) Czarny Staw Gąsienicowy (1) Czarny Staw pod Rysami (1) czas wolny (1) czasopisma (1) Czerwone Wierchy (1) cztery pory roku (1) czyszczenie (1) czyszczenie zębów (1) czytnik ebook (1) depilacja (1) depilacja woskiem (1) dezodorant (1) dieta bez pszenicy (1) DIY (56) długie rękawiczki (3) Dolina Kościeliska (1) Dolina Pięciu Stawów Polskich. (1) dom (4) domowe ombre (1) dowartościowywanie (1) dylematy (1) edukacja (1) efektima (4) efektywny czas dnia (2) essence (2) etui filcowe (1) etui na aparat (1) etui na inkbook (1) etui na tablet (1) etui na telefon (1) etui z filcu (1) Europa (1) everest (1) eyeliner (1) farbowanie włosów (4) felieton (88) feminizm (1) finuu (1) fit (1) FM Group (27) forum dla przyszłych mam (1) garnier (2) gdzie nosić obrączkę (1) GEHWOL med (1) Giewont (1) gorvita (9) handmade (3) head&shoulders (1) horoskopy (1) horror (1) Inkbook (1) isana (1) iwostin (1) jak działa psychika psa (1) jak pokonać bezsenność (1) jak przedłużyć (1) jak przerobić (31) jak przestać być śpiochem (1) jak ruszyć z miejsca (1) jak skrócić (1) jak skrócić spodnie (1) jak stać się pewnym siebie (1) jak uszyć (13) jak uszyć legowisko (1) jak wychować psa (1) jak zacerować spodnie (1) jak zaszyć dziure w spodniach (1) jak zaszyć dziurę w jeansach" (1) jak zdać egzamin (1) jak zmniejszyć biustonosz (1) jak zrobić legowisko dla psa (1) jedzenie (2) Jelenia Góra (1) joanna (1) jogurt naturalny z dodatkami (1) Kalatówki (1) Karb (1) Karkonosze (3) Kasprowy Wierch (1) kąpiel (1) keczup (1) kierunek studiów (2) kobieta która... (7) kokardka na włosy (1) kolczyki (1) kołnierzyk bebe (1) komin (2) komin ze swetra (3) Kondracka Przełęcz (1) Kopa Kondracka (2) korektor rozświetlający (1) koronkowa wstawka (2) korpo biurwa (1) kosmetyki (1) kosmetyki do ciała (1) koszula damska (5) Kościelec (1) KPN (1) kredka do oczu (2) krem CC (1) krem do rąk (2) krem do stóp (2) krem do twarzy (3) krem pod oczy (2) krem przeciw blizom (1) krewniacy (1) książki (1) kuchnia (2) kulturalnie (1) kupujący (1) L'OREAL PARIS ELSEVE (1) lakier do paznokci (7) lakier do włosów (1) lampiony (1) legowisko dla psa (1) libster blog award (2) lifestyle (1) list do samej siebie (1) loreal (1) łagodzenie opuchnięć (1) łączenie kolorów hybryd (1) łupież (1) mahoń (1) malowanie paznokci (7) mała liczba gości na weselu (1) małe wesele (1) Małołączniak (1) Mały Kościelec (1) małżeństwo (1) manicure hybrydowy (5) marion (4) maseczka do stóp (1) maseczka do twarzy (3) maska do rąk (1) masło do ciała (1) masło fińskie (1) maść na bóle krzyżowe (1) maść na zakwasy (1) maść niedźwiedzi ząb (1) maść propolisowa (1) matowa pomadka (1) matowy lakier (1) maybelline (1) męska koszula (1) męska koszulka (1) męski sweter (1) mgiełka matująca (1) miasto 44 (1) mikroelemanty (1) million dollar lips (1) miłość od pierwszego wejrzenia (1) miodowy blond (1) miravena cosmetics (1) mleczko do demakijażu (1) moda ciążowa (2) Morskie Oko (1) motywacja (1) na której dłoni nosić obrączkę (1) na którym palcu nosić obrączkę (1) naturalny złoty blond (1) nawilżanie stóp (1) neutorgena (1) niebieski french manicure (1) niedoskonałości skórne (2) niepełni (1) no-scar (1) noscar (1) nowe mieszkanie (1) obrączka (1) oceania aromatic (1) odkurzanie (1) odkurzanie dla leniwych (1) odżywka do włosów (4) olejek (1) olx (1) ombre (3) opalizujący blond (1) opowiadanie (7) oral-b (1) Orla Perć (1) osuszacz do lakieru (1) pakowanie (1) palette (1) pantene (1) pastylki do ssania na gardło (1) paznokcie (21) pedi-spa (1) peeling do ciała (3) perfecta (1) perfumy (1) pewność siebie (2) philips (1) piąta pora roku (1) pielęgnacja paznokci (3) pielęgnacja twarzy (1) pierwszy raz (1) pierwszy trymestr (1) planowana ciąża (1) planowanie (1) platforma wiertnicza (1) płyn do higieny intymnej (1) płyn micelarny (2) płytka do zdobienia paznokci (2) pneumovit sept (1) podgrzewacz do wosku (1) podrażnione gardło (1) podróże (15) podszywanie prześwitującego materiału (2) podświadomość (1) pomadka (2) poradniki (1) poród (1) poszewka na jaśka (2) poszewki bez guzików (1) poszewki na poduszki (1) pośrednicy nieruchomości (1) powerpro aqua (1) pozytywnie (1) pozytywny egoista (1) praca (2) praca w korpo (1) prayforparis (1) projekt denko (1) przedłużanie (1) przełęcz ocalonych (1) Przełęcz pod Kopą Kondracką (2) przemoc (1) przepis (2) przepowiadanie przyszłości (1) przeróbka (20) przeróbka spódnicy (1) przeróbki (2) przesuszone dłonie (1) przyjaźń (3) przyjaźń damska (1) przyjaźń damsko męska (1) psychologia (16) puder CC (1) pumice (1) pupa (1) pytania (1) recenzja (2) recenzja filmu (24) recenzja kosmetyczna (2) recenzja książki (15) recenzje kosmetyków do ciała (1) recykling (30) relacje (1) relacje partnerskie (3) revitol plus med (1) rękawiczki bez palcowe (2) rogowacenie skóry (3) rozdanie (2) rozjaśniacz w sprayu (1) rozjaśnianie (1) rozmyślenia (1) sakwa na biodra (1) Scholl (1) schwarzkopf (1) secondhand (8) sekret (1) semi hard white (1) semilac (9) seriale (1) serum do cery naczynkowej (1) serum do skóry głowy (1) skóra sucha (3) skóra szorstka (3) skóra tłusta (2) skóra wrażliwa (3) skromna sukienka ślubna (1) Smerczyński Staw (1) Smocza Jama (1) sny (1) sok (1) sok pomarańczowy (1) spinka do włosów (1) spodnie ciążowe (2) spodnie z dziurami (1) spodnie z koronką (1) spotkanie bloggerek (1) spódnica (1) spódnica maxi (2) spódniczka z paskiem (1) spray do gardła (1) sprzątanie (1) sprzątanie dla leniwych (1) stanik do karmienia (3) stopy (2) streetcom (1) suche gardło (2) suche usta (3) suchy szampon do włosów (2) sweter (2) syoss (1) sypialnia (1) szampon (2) szampon koloryzujący (2) szczoteczka elektryczna (1) Szpiglasowa Przełęcz (1) Szrenica (1) szycie (17) ślub (5) ślub na głowie (1) Śnieżka (1) świeca zapachowa (1) świece (1) świecznik ze słoika (1) święta (1) tarka do stóp (1) Tatry (11) Tatry Wysokie (2) telewizja (1) top 5 (1) torebka (1) torebka na biodra (1) torebka nerka (1) TT hair (1) tunika (3) tusz do rzęs (2) tutorial (30) twarz (30) typy kupujących (1) urządzanie mieszkania (1) usta (1) utrata przyjaciela (1) uzależnienie od snu (1) venita (1) versatile blogger avard (1) vianek (1) vichy (1) walentynki (1) wax (1) wesele (1) wibo (1) wielkanoc (1) większa objętość (1) witamina C (1) witaminy (2) witkiewicz (1) włosy (20) włosy wpadające (2) włosy zniszczone (3) Wodospad Kamieńczyka (1) wpadka (1) Wrota Chałubińskiego (1) wróżbici (1) wygładzanie włosów (1) wykroje (1) wyniki (1) wzorki na paznokciach (1) z przymrużeniem oka (1) Zadni Granat (1) zaginięcia (1) zalotka do rzęs (1) Zamek Chojnik (1) zauroczenie (1) zbiór truskawek (1) Zbójeckie Skały (1) zdrowa dieta (1) zdrowie (2) ziaja (3) Zielony Staw (1) złote myśli (1) zmniejszanie żakietu (1) zmywacz do paznokci (1) zniszczone dłonie (1) zott (1) zrób to sam (6) zrób to sama (39) zwężanie spodni (1) żel do higieny intymnej (1) żel do mycia twarzy (2) żel do stóp (1) żel do ust (1) żel mineralny (1) żel na opuchnięcia (1) żel na siniaki (1) żel pod prysznic (2) żona araba (1) żwyioł deepwather horizon (1) życzenia (1)