sobota, 15 lutego 2014

69. Jak przerobić rękawy starego swetra w rękawiczki bez palców? DIY

Pamiętacie przemianę starego swetra w komin? Jeśli nie, to zapraszam TUTAJ. W owym poście obiecywałam, że jeśli uda mi się stworzyć coś fajnego z niewykorzystanych rękawów swetra, koniecznie dam Wam znać.



Całość jest naprawdę banalnie prosta, nie potrzebujecie maszyny do szycia, wystarczy igła z nitką i nożyczki. Zapraszam do przeczytania tutorialu. :)

Krok 1.
Obcinamy rękawy starego swetra.



Krok 2.
Mierzymy jak długie powinny być nasze rękawiczki i obcinamy nadmiar materiału.

Krok 3.
Mając założoną rękawiczkę na ręce, zaznaczamy szpilkami szerokość.


Krok 4.
Zszywamy miejsce, w którym pojawia się nasza nowa szerokość, obcinamy nadmiar i zabezpieczamy oczka przed pruciem.



Krok 5.
Następnie ubieramy rękaw na rękę, bierzemy igłę z nitką i przeszywamy miejsca, w których powinien wychodzić nasz kciuk i wszystkie palce. Należy uważać aby się nie pokłóć ;)




Krok 6.
Robimy u góry rękawiczki tunel, w który wkładamy przy pomocy agrafki gumkę i zszywamy.

Krok 7.
Dokładnie tak samo postępujemy z drugą rękawiczką.


Trzeba też uważać, aby dobrze zabezpieczyć sweter przed puszczaniem oczek. Całość oczywiście można było przeszyć na maszynie, jednakże moja maszyna niezbyt dobrze radzi sobie z tego typu materiałem, dlatego znacznie szybciej uporałam się tworząc całość ręcznie.

Dopiero zaczynając użytkować owe rękawiczki doceniłam ich wspaniałość. Już nie muszę ściągać rękawiczki w sklepie płacąc przy kasie, albo biorąc towar z półki, nie muszę ściągać rękawiczek aby znaleźć coś w torebce, wziąć do ręki bilet, czy znaleźć klucze (takich sytuacji mogę wymieniać wiele). Wcześniej wielokrotnie zdarzyło mi się zgubić kilka par rękawiczek, właśnie przez to, że musiałam je ściągnąć by coś chwycić. Byłam przekonana, że trzymam rękawiczki w ręce, albo że leżą bezpiecznie w torebce. Jednakże później okazywało się, że po prostu jedną albo obie zgubiłam.



A co z palcami? Zimą zdecydowanie często poza domem trzymam ręce w kieszeni kurtki (ot taki niezbyt elegancki zwyczaj), zatem moje paluszki nie mają szans zmarznąć, a dłonie ciągle pozostają ciepłe.

Oczywiście można sobie pracę ułatwić tworząc rękawiczki na dwa paluchy - kciuk i pozostałe palce. Ja jednakże stwierdziłam, że robiąc przegródki dla każdego palca z osoba, zapewnię im dużo więcej ciepła. Chyba miałam rację ;)



Rękawiczki nie wyglądają profesjonalnie, ale osobiście jestem nimi zachwycona. Sprawdzają się perfekcyjnie i pasują mi do komina. Usłyszałam już wiele komplementów na ich temat od osób z uczelni, nie jednokrotnie koleżanki chciały wiedzieć gdzie je kupiłam. A to już chyba mówi samo za siebie ;)

9 komentarzy:

  1. A jak dokładnie zabezpieczyć oczka przed pruciem :)?

    Świetne, stylowe :)

    Kasieńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należy je obszyć, ja przeszyłam je ręcznie ściegiem okrętkowym :) ale pewnie jest jeszcze kilka innych sposobów ;)

      Usuń
  2. fajny pomysł :) jednak ja wolę "całe" rękawiczki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałaś super pomysł! Jeżeli tylko znajdę jakiś sweter na straty to na pewno zrobię sobie takie rękawiczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi naprawdę miło :D Cieszę się, że moje pomysły mogą komuś pomóc ;)

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *