środa, 26 lutego 2014

74. Jak zrobić etui na telefon z rękawa koszuli? DIY

Mamy różne telefony, jedne lubimy mniej, inne bardziej. Jednakże chyba każdy dotykowy (lub też i nie) telefon zasługuje na wdzianko w postaci etui :)
Pokażę Wam dziś krok po kroku, jak takowe etui uzyskać. Nie potrzebujecie maszyny do szycia, ani mega krawieckich zdolności. Jedynie:
  •  rękaw koszuli, 
  • nożyczki, 
  • szpilki, 
  • nitka, 
  • igła 
  • i oczywiście telefon, który posłuży Wam do ustalenia wymiarów etui :)



Zainteresowanych zapraszam do lektury ;)

Ja do stworzenia etui użyłam rękawów koszuli, której przeróbkę pokazałam Wam TUTAJ.

KROK 1
Tak jak napisałam wcześniej - dobrze jest najpierw zmierzyć, czy telefon w ogóle nam wejdzie i czy będzie pasował.


KROK 2
Następnie należy zaznaczyć szpilkami pożądaną szerokość etui i wkładając do środka telefon sprawdzić czy pasuje.

KROK 3
Boki przeszywamy na maszynie lub ręcznie i odcinamy zbędny materiał. Trzeba pamiętać o zabezpieczeniu materiału przed pruciem - ja z braku overlocka brzeg obzygzakowałam. Osoby szyjące ręcznie mogą obszyć przed metodą na okrętkę (na pewno w internecie znajdziecie instrukcję :)



KROK 5
Teraz należy przewrócić etui na prawą stronę, opcjonalnie wyprasować i już można cieszyć się nowym ubrankiem dla telefonu :)


Dzięki temu, że na etui wybrałam rękaw koszuli, etui jest dość sztywne (zapewne dzięki flizelinie w środku) oraz posiada guziczek, który można, choć nie trzeba zapinać :) W dodatku całość jest ładnie obszyta, jak na rękaw koszuli przystało.






Jestem bardzo zadowolona z nowego "nabytku". Całość zajęła mi dosłownie kilka minut, a radość z wykonanej pracy i pomysłu jest nieustająca :).

Jeżeli chcecie to pochwalcie się swoimi przeróbkami (tymi, które stworzyliście w oparciu o mój blog lub też tymi, na które same wpadłyście). Chętnie opublikuję zdjęcia i pomysły autorek na moim blogu :)

21 komentarzy:

  1. fajnie Ci wyszło:) ja kiedyś robiłam etui z takiego puchatego materiału:D

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne Ci wyszło to etui :D
    dziękuję za życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. AAAaaa ja właśnie wywaliłam koszulę, która świetnie by się nadawała na etui :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biegnij jej szukać ;) a jak nie, to nie martw się, pewnie znajdzie się inna. Dla przykładu w każdym sh jest multum męskich koszul za grosze ;)

      Usuń
  4. super wyszło :)
    ja nie mam potrzeby kupowania/robienia etui. zawsze trzymam telefon w kieszeni i nigdy nie myślałam o takim gadżecie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejny super pomysł i gadżet :) a nawet więcej, pomysł na biznes :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, ale talent to jednak mieć trzeba:)
    Ty bez wątpienia go masz:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowe! No i te kropeczki w Twoim wariancie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale miałaś świetny pomysł :) Ja mam swoją pandę więc etui mi niepotrzebne, ale mojemu chłopakowi by się przydało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już masz gotowy pomysł na prezent własnoręcznie zrobiony ;)

      Usuń
  9. Kiedyś, kiedyś zrobiłam sobie etui na telefon na drutach :D W sumie dalej gdzieś go mam, ale nie używam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł ale ja nie mam cierpliwości i talentu do takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, bardzo ładny. Ja mam etui wełniane, zrobione na drutach :)

    Kasieńka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie umiem robić na drutach, jakoś mnie w tą stronę nie ciągnie ;)

      Usuń
  12. Super! To się nazywa pomysł!! Tylko trzeba mieć koszulę w fajny wzór ;-)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *