wtorek, 25 marca 2014

85. Recenzja filmu "Obietnica".

Kto śledzi mój fanpage, ten wie, że zastanawiałam się nad pójściem do kina na "Obietnicę". Byłam, widziałam, a teraz oceniam :)

Źródło

Zapraszam na recenzję! :)

Oglądając zwiastun w ostatnich sekundach cytowana jest wypowiedź portalu onet.pl "Ma szansę pobić sukces Sali Samobójców". Być może była to tylko reklama, jednakże muszę stwierdzić, że była to DOBRA reklama. Bo niesamowicie zachęciła mnie do obejrzenia filmu. "Sala samobójców" to w moim odczuciu film naprawdę warty uwagi. Muzyka, klimat, tocząca się historia, to jest to! Zatem sądziłam, że "Obietnica" chociaż w podobnym stopniu ujmie mnie za serce. Niestety, zawiodłam się...


"Obietnicę" chętnie porównam do filmu "Nieulotne". Wiele pourywanych scen, mało dialogów, wiele wątków zaczętych i nie skończonych, wiele sytuacji, które pojawiały się w filmie "bo tak". Składanka, która tak naprawdę nie ma sensu. I zakończenie, które widz musi sobie wymyślić sam. Czyli wszytko to, czego w takich filmach nie znoszę.

"Sala samobójców" przy tym filmie to prawdziwa sztuka. Nie rozumiem, jak ktoś może mieć czelność porównywać te dwa filmy...

Historia może i nie jest wyssana z palca, dziecinna czy głupia. Prawdopodobnie wydarzyła się naprawdę. Natomiast przedstawienie jej zupełnie mija się z celem... W niektórych scenach komizm sytuacji dosłownie mnie przerastał. Jedyny moment, w którym daje się odczuć tragizm sytuacji to chwila, gdy główna bohaterka ogląda w telewizji relację z miejsca zbrodni. Przynajmniej tam rzeczowo, konkretnie i wprost dowiadujemy się to, czego można się domyślić od pierwszych minut filmu. Tę historię można było opowiedzieć naprawdę inaczej, lepiej. Nie jestem fanką tego typu kina.

Główna bohaterka Lila i jej chłopak Janek, to dwoje zagubionych, lekko niezrównoważonych psychicznie nastolatków. Oboje pragną miłości, uwagi ze strony rodziców. Obietnica, do której złożenia Lila zmusiła Janka waży szale na ich losie.
  Nie chcę streszczać co wydarzy się dalej i jakie było zakończenie. Bo może akurat ktoś naprawdę lubi i ceni takie kino, po co psuć komuś zabawę?

Jest grono ludzi, którzy sądzą, że to film idealny dla rodziców współczesnych nastolatków. Moim zdaniem to takie bezsensowne szufladkowanie. Nie każdy nastolatek ma problemy psychiczne, nie dla każdego świat ogranicza się głównie do skype, nie każdy ma w sobie coś z mordercy. Jedno jest pewne, każdy nastolatek potrzebuje uwagi, miłości i zrozumienia. Tego niestety brakuje naszym bohaterom, co w pewnym sensie prowadzi do tragedii...

Jeśli chcecie zobaczyć czym była owa Obietnica, to zapraszam do kin lub za jakiś czas przed ekrany komputerów ;) Moja opinia jest dość subiektywna i nie ma na celu nikogo obrazić.

A Wy? Widzieliście już film? Co o nim sądzicie? :)

22 komentarze:

  1. nie lubię polskich filmów,więc nawet się nie zabieram za oglądanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszytstkie polskie filmy są złe ;)

      Usuń
  2. E to widzę, że nie warto abym go oglądałą ;-) Ja wczoraj oglądałam Grawitacja - efekty świetne, lecz fabuła taka sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, pewnie najlepiej Grawitację oglądałoby się w 3D :)

      Usuń
  3. Tak myślałam, że ten film będzie przeciętny. I do kina na niego nie pójdę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciętny to za dużo powiedziane ;)

      Usuń
  4. zwiastun mnie zniechęcił. sala samobójców była dla mnie genialnie zrobiona i jak na wiek, w którym ją oglądałam, to naprawdę mnie zafascynowała. To wygląda jak jakaś komedia i film dla dzieciaków, ale ciężko powiedzieć, czy sama nie byłam takim "dzieciakiem" oglądają ss:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sala samobójców już po premierze była doceniona i przez wielu respektowana, a Obietnica... co tu dużo mówić, porażka :P

      Usuń
  5. mnie też zachęciła ta reklama, ale jak czytałam opinie o filmie, to były one negatywne :( do kina na pewno na ten film nie pójdę, ale może obejrze go, jak będzie w internecie, żeby ocenić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też spotkałam się z kilkoma negatywnymi opiniami, jednak wolałam obejrzeć film, niestety podzieliłam te złe opinie...

      Usuń
  6. chciałam zobaczyć ten film od pierwszej reklamy w tv nie powiem ze nie - ale teraz czytam ze wiele osob jest nie zadowolonych - ale chyba mimo wszystko zobaczę go jak bedzie juz w internecie choćby dla porównania z salą samobójców która podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto mieć swoją opinię. Ja łudziłam się do ostatniej minuty filmu, że może jednak te wszystkie osoby piszące złe opinie o filmie mają inny gust filmowy. Niestety, gust okazał się tan sam ;)

      Usuń
  7. rozumiem twoje odczucia i podejrzewam, że też mnie nie oczaruje, ale mimo wszystko kusi mnie, żeby obejrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może na Ciebie wpłynie zupełnie inaczej :)

      Usuń
  8. Widziałam "Salę samobójców" - pomysł dobry, rzeczywistość odrealniona. A mogło być naprawdę świetnie.
    Dlatego też porównywanie "Obietnicy" do w/w dla mnie jest antyreklamą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Obietnicy sytuacja to czyste realia, więc może akurat dla Ciebie film okazał by się ok :)

      Usuń
  9. Nie widziałam obu wspomnianych filmów. Jakoś jednak mnie nie pociągają. Zauważyłam pewną tendencję: filmy, które reklamowane nie są okazują się dobre naprawdę, te zaś o których głośno (jak chociażby kilka ostatnich 'allenowskich') niestety w pamięci nie pozostają;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie nie przepadam za filmami Allena, nawet nie śmieszy mnie jego humor. Jednakże masz rację, filmy o marnej fabule mają znacznie większy rozgłos od tych kiepskich, a szkoda. Może producenci sądzą, że film wypromuje się sam, bez nagłaśniania.

      Usuń
  10. widziałam ostatnio zwiastun w kinie i mnie zachęcił. dobrze, że nie poszłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz później obejrzeć na komputerze, nie wiele tracąc (poza czasem ;)

      Usuń
  11. nie wiem czy miałaś okazję zobaczyć rozmowę w DDTVN z reżyserką. jej tłumaczenie było tak bogate, że zastanawiałam się czy mówimy o tym samym - kiepskim według mnie - filmie. zmarnowany potencjał samej historii, która wydarzyła się naprawdę.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwileczką skończyłam oglądać wywiad na stronie DDTVN. I przyznam szczerze, że reżyserka chciała pokazać naprawdę wiele i jak sama mówi włożyła bardzo dużo pracy w stworzenie filmu. Szkoda, że na ekranie totalnie tego nie widać. Jak już pisałam w poście, całość mogła być stworzona znacznie lepiej...

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Tagi

022semilac (1) 114semilac (1) 183 metry stachu (1) acerola (1) addidas (1) aerozol do gardła (1) Afryka (1) Ameryka Południowa (1) Ameryka Północna (1) ankieta (2) antyperspirant w kluce (1) asymetryczne szorty (1) azja (1) badanie (1) balsam do ciała (2) balsam do ust (1) Bałtyk (1) beta glukan z owsa (1) biedronka (1) bieganie (1) bioliq (1) bioton (1) bloker (1) blond (2) ból gardła (2) ból karku (1) ból pleców (1) brak objawów ciąży (1) bransloletka (4) bransoletka z zamka błyskawicznego (1) bransoletka z zawleczek (1) braun (1) brokatowy lakier (3) Bukowy Las (1) Burda Publishing Polska (1) care&go (1) cera problemowa (2) ciało (30) ciąża (4) ciąża latem (1) cienie do powiek (1) cisza pod sercem (1) copywriter (1) copywriting (1) Czarny Staw Gąsienicowy (1) Czarny Staw pod Rysami (1) czas wolny (1) czasopisma (1) Czerwone Wierchy (1) cztery pory roku (1) czyszczenie (1) czyszczenie zębów (1) czytnik ebook (1) depilacja (1) depilacja woskiem (1) dezodorant (1) dieta bez pszenicy (1) DIY (52) długie rękawiczki (3) Dolina Kościeliska (1) Dolina Pięciu Stawów Polskich. (1) dom (4) domowe ombre (1) dowartościowywanie (1) dylematy (1) edukacja (1) efektima (4) efektywny czas dnia (2) essence (2) etui filcowe (1) etui na aparat (1) etui na inkbook (1) etui na tablet (1) etui na telefon (1) etui z filcu (1) Europa (1) everest (1) eyeliner (1) farbowanie włosów (4) felieton (86) feminizm (1) finuu (1) fit (1) FM Group (27) forum dla przyszłych mam (1) garnier (2) gdzie nosić obrączkę (1) GEHWOL med (1) Giewont (1) gorvita (9) handmade (3) head&shoulders (1) horoskopy (1) horror (1) Inkbook (1) isana (1) iwostin (1) jak działa psychika psa (1) jak pokonać bezsenność (1) jak przedłużyć (1) jak przerobić (27) jak przestać być śpiochem (1) jak ruszyć z miejsca (1) jak skrócić (1) jak skrócić spodnie (1) jak stać się pewnym siebie (1) jak uszyć (13) jak uszyć legowisko (1) jak wychować psa (1) jak zacerować spodnie (1) jak zaszyć dziure w spodniach (1) jak zaszyć dziurę w jeansach" (1) jak zdać egzamin (1) jak zmniejszyć biustonosz (1) jak zrobić legowisko dla psa (1) jedzenie (2) Jelenia Góra (1) joanna (1) jogurt naturalny z dodatkami (1) Kalatówki (1) Karb (1) Karkonosze (3) Kasprowy Wierch (1) keczup (1) kierunek studiów (2) kobieta która... (7) kokardka na włosy (1) kolczyki (1) kołnierzyk bebe (1) komin (2) komin ze swetra (3) Kondracka Przełęcz (1) Kopa Kondracka (2) korektor rozświetlający (1) koronkowa wstawka (2) korpo biurwa (1) kosmetyki (1) kosmetyki do ciała (1) koszula damska (5) Kościelec (1) KPN (1) kredka do oczu (2) krem CC (1) krem do rąk (2) krem do stóp (2) krem do twarzy (3) krem pod oczy (2) krem przeciw blizom (1) krewniacy (1) książki (1) kuchnia (2) kulturalnie (1) kupujący (1) L'OREAL PARIS ELSEVE (1) lakier do paznokci (7) lakier do włosów (1) lampiony (1) legowisko dla psa (1) libster blog award (2) lifestyle (1) list do samej siebie (1) loreal (1) łagodzenie opuchnięć (1) łączenie kolorów hybryd (1) łupież (1) mahoń (1) malowanie paznokci (7) mała liczba gości na weselu (1) małe wesele (1) Małołączniak (1) Mały Kościelec (1) małżeństwo (1) manicure hybrydowy (5) marion (4) maseczka do stóp (1) maseczka do twarzy (3) maska do rąk (1) masło do ciała (1) masło fińskie (1) maść na bóle krzyżowe (1) maść na zakwasy (1) maść niedźwiedzi ząb (1) maść propolisowa (1) matowa pomadka (1) matowy lakier (1) maybelline (1) męska koszula (1) męska koszulka (1) męski sweter (1) mgiełka matująca (1) miasto 44 (1) mikroelemanty (1) million dollar lips (1) miłość od pierwszego wejrzenia (1) miodowy blond (1) mleczko do demakijażu (1) Morskie Oko (1) motywacja (1) na której dłoni nosić obrączkę (1) na którym palcu nosić obrączkę (1) naturalny złoty blond (1) nawilżanie stóp (1) neutorgena (1) niebieski french manicure (1) niedoskonałości skórne (2) niepełni (1) no-scar (1) noscar (1) nowe mieszkanie (1) obrączka (1) oceania aromatic (1) odkurzanie (1) odkurzanie dla leniwych (1) odżywka do włosów (4) olejek (1) olx (1) ombre (3) opalizujący blond (1) opowiadanie (7) oral-b (1) Orla Perć (1) osuszacz do lakieru (1) pakowanie (1) palette (1) pantene (1) pastylki do ssania na gardło (1) paznokcie (21) pedi-spa (1) peeling do ciała (3) perfecta (1) perfumy (1) pewność siebie (2) philips (1) piąta pora roku (1) pielęgnacja paznokci (3) pielęgnacja twarzy (1) pierwszy raz (1) pierwszy trymestr (1) planowana ciąża (1) planowanie (1) platforma wiertnicza (1) płyn do higieny intymnej (1) płyn micelarny (2) płytka do zdobienia paznokci (2) pneumovit sept (1) podgrzewacz do wosku (1) podrażnione gardło (1) podróże (15) podszywanie prześwitującego materiału (2) podświadomość (1) pomadka (2) poradniki (1) poszewka na jaśka (2) poszewki bez guzików (1) poszewki na poduszki (1) pośrednicy nieruchomości (1) powerpro aqua (1) pozytywnie (1) pozytywny egoista (1) praca (2) praca w korpo (1) prayforparis (1) projekt denko (1) przedłużanie (1) przełęcz ocalonych (1) Przełęcz pod Kopą Kondracką (2) przemoc (1) przepis (2) przepowiadanie przyszłości (1) przeróbka (19) przeróbka spódnicy (1) przeróbki (2) przesuszone dłonie (1) przyjaźń (3) przyjaźń damska (1) przyjaźń damsko męska (1) psychologia (16) puder CC (1) pumice (1) pupa (1) pytania (1) recenzja (2) recenzja filmu (24) recenzja kosmetyczna (2) recenzja książki (14) recenzje kosmetyków do ciała (1) recykling (30) relacje (1) relacje partnerskie (3) rękawiczki bez palcowe (2) rogowacenie skóry (3) rozdanie (2) rozjaśniacz w sprayu (1) rozjaśnianie (1) rozmyślenia (1) sakwa na biodra (1) Scholl (1) schwarzkopf (1) secondhand (8) sekret (1) semi hard white (1) semilac (9) seriale (1) skóra sucha (3) skóra szorstka (3) skóra tłusta (2) skóra wrażliwa (3) skromna sukienka ślubna (1) Smerczyński Staw (1) Smocza Jama (1) sny (1) sok (1) sok pomarańczowy (1) spinka do włosów (1) spodnie ciążowe (1) spodnie z dziurami (1) spodnie z koronką (1) spotkanie bloggerek (1) spódnica (1) spódnica maxi (2) spódniczka z paskiem (1) spray do gardła (1) sprzątanie (1) sprzątanie dla leniwych (1) stopy (2) streetcom (1) suche gardło (2) suche usta (3) suchy szampon do włosów (2) sweter (2) syoss (1) sypialnia (1) szampon (2) szampon koloryzujący (2) szczoteczka elektryczna (1) Szpiglasowa Przełęcz (1) Szrenica (1) szycie (17) ślub (4) ślub na głowie (1) Śnieżka (1) świeca zapachowa (1) świece (1) świecznik ze słoika (1) święta (1) tarka do stóp (1) Tatry (11) Tatry Wysokie (2) telewizja (1) top 5 (1) torebka (1) torebka na biodra (1) torebka nerka (1) TT hair (1) tunika (3) tusz do rzęs (2) tutorial (25) twarz (29) typy kupujących (1) urządzanie mieszkania (1) usta (1) utrata przyjaciela (1) uzależnienie od snu (1) venita (1) versatile blogger avard (1) vichy (1) walentynki (1) wax (1) wesele (1) wibo (1) wielkanoc (1) większa objętość (1) witamina C (1) witaminy (2) włosy (19) włosy wpadające (2) włosy zniszczone (3) Wodospad Kamieńczyka (1) Wrota Chałubińskiego (1) wróżbici (1) wygładzanie włosów (1) wykroje (1) wyniki (1) wzorki na paznokciach (1) z przymrużeniem oka (1) Zadni Granat (1) zaginięcia (1) zalotka do rzęs (1) Zamek Chojnik (1) zauroczenie (1) zbiór truskawek (1) Zbójeckie Skały (1) zdrowa dieta (1) zdrowie (2) ziaja (3) Zielony Staw (1) złote myśli (1) zmniejszanie żakietu (1) zmywacz do paznokci (1) zniszczone dłonie (1) zott (1) zrób to sam (1) zrób to sama (36) zwężanie spodni (1) żel do mycia twarzy (2) żel do stóp (1) żel do ust (1) żel mineralny (1) żel na opuchnięcia (1) żel na siniaki (1) żel pod prysznic (2) żona araba (1) żwyioł deepwather horizon (1) życzenia (1)