czwartek, 27 marca 2014

86. Jak przerobić koszulę na spódniczkę? DIY

Pamiętacie post, w którym przedstawiałam moje łupy z sh? Jeśli nie, to zapraszam TUTAJ. Wszystkie przeróbki ubrań już pokazałam poza jedną koszulą - biało-różową. Była to damska koszula w rozmiarze 50, kupiona za 2 zł. Długo nie miałam pojęcia co z nią zrobić. Jedno wiedziałam, że bluzki w takiej kolorystyce zdecydowanie nie chcę. Aż w końcu wpadłam na pomysł, że zrobię z niej spódniczkę!


W jaki sposób całość wykonałam? Zapraszam do dalszego czytania :)

Na papavero znalazłam wykrój spódnicy z zakładkami KLIK. Po zalogowaniu pobrałam wykrój, wydrukowałam, posklejałam wszystkie kawałki.
Koszula miała zaszewki, które raz dwa porozpruwałam. Następnie przyłożyłam wykroje, upięłam szpilkami i powycinałam kawałki gotowe do zszycia.

Tył spódniczki.

Tył spódniczki.

Tył spódniczki.

Przód spódniczki, materiał złożony na pół.

Wycięty przód spódniczki

Wycinanie paska.

Ale w momencie gdy upięłam wykroje szpilkami stwierdziłam, że będę źle wyglądła w spódnicy z zakładkami (lepiej późno niż wcale). I znów upięłam wykrój (tym razem podszewki) szpilkami i na nowo wycięłam materiał.

Po rozprasowaniu przyszedł czas na zabranie się za zszycie boków spódnicy i uszycie paska. Do części paska (a konkretnie przedniej części) wykorzystałam kołnierz koszuli. Dalszą część paska wykroiłam z materiału. Pasek powinien być podklejony flizeliną. Tam gdzie wykorzystałam kołnierzyk problemu nie było, ale w szyciu tylnej części paska pojawił się problem. Niestety nie miałam flizeliny akurat jej pod ręką. Dlatego posłużyłam się kawałkami, które pozostały mi po przeróbce bluzki. Upięłam je, przeszyłam i rozprasowałam.

Wycięte kawałki tylnej części paska.

Oba materiały złożyłam na pół, i pod spodem upięłam materiał (służący mi jako usztywnienie).



Gotowa jedna część tylna paska.

Kołnierz koszuli, w którym obcięłam boki.

Rozłożyłam przygotowane materiały, kołnierz, pozszywałam i rozprasowałam.



W końcu przyszedł czas na przyszycie paska do spódnicy. Całość ukazana jest na zdjęciach :)

Spódnicę (nie mającą jeszcze zszytego tyłu tylko oba boki) położyłam prawą stroną do góry. Pasek ułożyłam zgodnie z górną krawędzią i położyłam go lewą stroną do góry. Czyli obie prawe strony powinny się ze sobą stykać. Pasek rozłożyłam i upięłam szpilkami.

Następnie przyszyłam pasek do spódnicy.


Wywinęłam pasek na prawą stronę i podwinęłam lekko materiał upinając szpilkami.

A następnie przestebnowałam pasek, żeby się ładnie układał.

Później zszyłam tylną część spódnicy i wszyłam zamek.


I na końcu podwinęłam materiał.

Tak prezentuje się spódniczka :)





Jest ładna wygodna, w sam raz na lato :)
Jest to moje pierwsze szycie z wykrojem. Trochę się pomęczyłam, bo nie wszystko szło po mojej myśli. Koniec końców dałam radę i wyszło mi chyba całkiem nieźle :)

Gdyby ktoś z Was miał jakieś pytania - proszę pisać :)

36 komentarzy:

  1. świetna przeróbka, dałaś bluzce drugie życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Owszem, taki materiał nie mógł się zmarnować :)

      Usuń
  2. Ale ładnie Ci wyszło, na słoneczne dni jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. faktycznie ten wzór na spódnicy jest znacznie bardziej na plus. ale wgląda mi to na duuuużo pracy. jak o tym myślę to chyba jestem leniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeczę, naprawdę sporo się napracowałam by ją stworzyć ;)

      Usuń
  4. Kreatywna z Ciebie dziewczyna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie taka zła ta bluzka, ale ja osobiscie lubię takie wzory więc czy bluzka czy spódniczka mi to różnicy nie robi i tak bym nosiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety niezbyt dobrze czuję się we wzorzystych bluzkach, za to w spódniczce jak najbardziej :)

      Usuń
  6. Rewelacyjny pomysł, wygląda jak ze sklepu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przede wszystkim: bardzo ładny krój:)

      Usuń
    2. Dziękuję! To się nazywa mega komplement :)

      Usuń
  7. bardzo oryginalna spódniczka;)
    pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na oryginalności mi zależało, dziękuję :)

      Usuń
  8. Gratuluję talentu, świetnie Ci to wyszło. Ja takich zdolności niestety nie posiadam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a próbowałaś już coś szyć? :)

      Usuń
  9. jak spódniczka prezentuje się dużo ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie przerobiłaś tą koszulę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł:) Ja niestety kompletnie nie mam zdolności do tego typu robótek ręcznych i na pewno bym coś sknociła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj może by nie było aż tak źle jak piszesz :)

      Usuń
  12. o łał zdolniacho ty super :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna i materiał wyjściowy bardzo bombowy :) Ale ja oj w życiu nie miałabym tyle cierpliwości :)

    Kasieńka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sama się dziwię skąd we mnie tyle cierpliwości, ale jednak chyba było warto :)

      Usuń
  14. Super pomysł z taką przeróbką:) bardzo fajnie prezentuje się jako spódniczka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super Ci to wszystko wyszło. Świetny pomysł żeby przekształcić koszulę na zupełnie inną część garderoby. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello dear great blog,I'm new follower,hope you can follow me too :)

    http://shopaholicbyilda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Tagi

022semilac (1) 114semilac (1) 183 metry stachu (1) acerola (1) addidas (1) aerozol do gardła (1) Afryka (1) Ameryka Południowa (1) Ameryka Północna (1) ankieta (2) antyperspirant w kluce (1) asymetryczne szorty (1) azja (1) badanie (1) balsam do ciała (2) balsam do ust (1) Bałtyk (1) beta glukan z owsa (1) biedronka (1) bieganie (1) bioliq (1) bionigree (1) bioton (1) biustonosz do karmienia (3) bloker (1) blond (2) ból gardła (2) ból karku (1) ból pleców (1) brak objawów ciąży (1) bransloletka (4) bransoletka z zamka błyskawicznego (1) bransoletka z zawleczek (1) braun (1) brokatowy lakier (3) Bukowy Las (1) Burda Publishing Polska (1) care&go (1) cera problemowa (2) ciało (31) ciąża (7) ciąża latem (1) cienie do powiek (1) cisza pod sercem (1) copywriter (1) copywriting (1) Czarny Staw Gąsienicowy (1) Czarny Staw pod Rysami (1) czas wolny (1) czasopisma (1) Czerwone Wierchy (1) cztery pory roku (1) czyszczenie (1) czyszczenie zębów (1) czytnik ebook (1) depilacja (1) depilacja woskiem (1) dezodorant (1) dieta bez pszenicy (1) DIY (56) długie rękawiczki (3) Dolina Kościeliska (1) Dolina Pięciu Stawów Polskich. (1) dom (4) domowe ombre (1) dowartościowywanie (1) dylematy (1) edukacja (1) efektima (4) efektywny czas dnia (2) essence (2) etui filcowe (1) etui na aparat (1) etui na inkbook (1) etui na tablet (1) etui na telefon (1) etui z filcu (1) Europa (1) everest (1) eyeliner (1) farbowanie włosów (4) felieton (87) feminizm (1) finuu (1) fit (1) FM Group (27) forum dla przyszłych mam (1) garnier (2) gdzie nosić obrączkę (1) GEHWOL med (1) Giewont (1) gorvita (9) handmade (3) head&shoulders (1) horoskopy (1) horror (1) Inkbook (1) isana (1) iwostin (1) jak działa psychika psa (1) jak pokonać bezsenność (1) jak przedłużyć (1) jak przerobić (31) jak przestać być śpiochem (1) jak ruszyć z miejsca (1) jak skrócić (1) jak skrócić spodnie (1) jak stać się pewnym siebie (1) jak uszyć (13) jak uszyć legowisko (1) jak wychować psa (1) jak zacerować spodnie (1) jak zaszyć dziure w spodniach (1) jak zaszyć dziurę w jeansach" (1) jak zdać egzamin (1) jak zmniejszyć biustonosz (1) jak zrobić legowisko dla psa (1) jedzenie (2) Jelenia Góra (1) joanna (1) jogurt naturalny z dodatkami (1) Kalatówki (1) Karb (1) Karkonosze (3) Kasprowy Wierch (1) kąpiel (1) keczup (1) kierunek studiów (2) kobieta która... (7) kokardka na włosy (1) kolczyki (1) kołnierzyk bebe (1) komin (2) komin ze swetra (3) Kondracka Przełęcz (1) Kopa Kondracka (2) korektor rozświetlający (1) koronkowa wstawka (2) korpo biurwa (1) kosmetyki (1) kosmetyki do ciała (1) koszula damska (5) Kościelec (1) KPN (1) kredka do oczu (2) krem CC (1) krem do rąk (2) krem do stóp (2) krem do twarzy (3) krem pod oczy (2) krem przeciw blizom (1) krewniacy (1) książki (1) kuchnia (2) kulturalnie (1) kupujący (1) L'OREAL PARIS ELSEVE (1) lakier do paznokci (7) lakier do włosów (1) lampiony (1) legowisko dla psa (1) libster blog award (2) lifestyle (1) list do samej siebie (1) loreal (1) łagodzenie opuchnięć (1) łączenie kolorów hybryd (1) łupież (1) mahoń (1) malowanie paznokci (7) mała liczba gości na weselu (1) małe wesele (1) Małołączniak (1) Mały Kościelec (1) małżeństwo (1) manicure hybrydowy (5) marion (4) maseczka do stóp (1) maseczka do twarzy (3) maska do rąk (1) masło do ciała (1) masło fińskie (1) maść na bóle krzyżowe (1) maść na zakwasy (1) maść niedźwiedzi ząb (1) maść propolisowa (1) matowa pomadka (1) matowy lakier (1) maybelline (1) męska koszula (1) męska koszulka (1) męski sweter (1) mgiełka matująca (1) miasto 44 (1) mikroelemanty (1) million dollar lips (1) miłość od pierwszego wejrzenia (1) miodowy blond (1) miravena cosmetics (1) mleczko do demakijażu (1) moda ciążowa (2) Morskie Oko (1) motywacja (1) na której dłoni nosić obrączkę (1) na którym palcu nosić obrączkę (1) naturalny złoty blond (1) nawilżanie stóp (1) neutorgena (1) niebieski french manicure (1) niedoskonałości skórne (2) niepełni (1) no-scar (1) noscar (1) nowe mieszkanie (1) obrączka (1) oceania aromatic (1) odkurzanie (1) odkurzanie dla leniwych (1) odżywka do włosów (4) olejek (1) olx (1) ombre (3) opalizujący blond (1) opowiadanie (7) oral-b (1) Orla Perć (1) osuszacz do lakieru (1) pakowanie (1) palette (1) pantene (1) pastylki do ssania na gardło (1) paznokcie (21) pedi-spa (1) peeling do ciała (3) perfecta (1) perfumy (1) pewność siebie (2) philips (1) piąta pora roku (1) pielęgnacja paznokci (3) pielęgnacja twarzy (1) pierwszy raz (1) pierwszy trymestr (1) planowana ciąża (1) planowanie (1) platforma wiertnicza (1) płyn do higieny intymnej (1) płyn micelarny (2) płytka do zdobienia paznokci (2) pneumovit sept (1) podgrzewacz do wosku (1) podrażnione gardło (1) podróże (15) podszywanie prześwitującego materiału (2) podświadomość (1) pomadka (2) poradniki (1) poszewka na jaśka (2) poszewki bez guzików (1) poszewki na poduszki (1) pośrednicy nieruchomości (1) powerpro aqua (1) pozytywnie (1) pozytywny egoista (1) praca (2) praca w korpo (1) prayforparis (1) projekt denko (1) przedłużanie (1) przełęcz ocalonych (1) Przełęcz pod Kopą Kondracką (2) przemoc (1) przepis (2) przepowiadanie przyszłości (1) przeróbka (20) przeróbka spódnicy (1) przeróbki (2) przesuszone dłonie (1) przyjaźń (3) przyjaźń damska (1) przyjaźń damsko męska (1) psychologia (16) puder CC (1) pumice (1) pupa (1) pytania (1) recenzja (2) recenzja filmu (24) recenzja kosmetyczna (2) recenzja książki (15) recenzje kosmetyków do ciała (1) recykling (30) relacje (1) relacje partnerskie (3) revitol plus med (1) rękawiczki bez palcowe (2) rogowacenie skóry (3) rozdanie (2) rozjaśniacz w sprayu (1) rozjaśnianie (1) rozmyślenia (1) sakwa na biodra (1) Scholl (1) schwarzkopf (1) secondhand (8) sekret (1) semi hard white (1) semilac (9) seriale (1) serum do skóry głowy (1) skóra sucha (3) skóra szorstka (3) skóra tłusta (2) skóra wrażliwa (3) skromna sukienka ślubna (1) Smerczyński Staw (1) Smocza Jama (1) sny (1) sok (1) sok pomarańczowy (1) spinka do włosów (1) spodnie ciążowe (2) spodnie z dziurami (1) spodnie z koronką (1) spotkanie bloggerek (1) spódnica (1) spódnica maxi (2) spódniczka z paskiem (1) spray do gardła (1) sprzątanie (1) sprzątanie dla leniwych (1) stanik do karmienia (3) stopy (2) streetcom (1) suche gardło (2) suche usta (3) suchy szampon do włosów (2) sweter (2) syoss (1) sypialnia (1) szampon (2) szampon koloryzujący (2) szczoteczka elektryczna (1) Szpiglasowa Przełęcz (1) Szrenica (1) szycie (17) ślub (5) ślub na głowie (1) Śnieżka (1) świeca zapachowa (1) świece (1) świecznik ze słoika (1) święta (1) tarka do stóp (1) Tatry (11) Tatry Wysokie (2) telewizja (1) top 5 (1) torebka (1) torebka na biodra (1) torebka nerka (1) TT hair (1) tunika (3) tusz do rzęs (2) tutorial (30) twarz (29) typy kupujących (1) urządzanie mieszkania (1) usta (1) utrata przyjaciela (1) uzależnienie od snu (1) venita (1) versatile blogger avard (1) vichy (1) walentynki (1) wax (1) wesele (1) wibo (1) wielkanoc (1) większa objętość (1) witamina C (1) witaminy (2) witkiewicz (1) włosy (20) włosy wpadające (2) włosy zniszczone (3) Wodospad Kamieńczyka (1) wpadka (1) Wrota Chałubińskiego (1) wróżbici (1) wygładzanie włosów (1) wykroje (1) wyniki (1) wzorki na paznokciach (1) z przymrużeniem oka (1) Zadni Granat (1) zaginięcia (1) zalotka do rzęs (1) Zamek Chojnik (1) zauroczenie (1) zbiór truskawek (1) Zbójeckie Skały (1) zdrowa dieta (1) zdrowie (2) ziaja (3) Zielony Staw (1) złote myśli (1) zmniejszanie żakietu (1) zmywacz do paznokci (1) zniszczone dłonie (1) zott (1) zrób to sam (6) zrób to sama (39) zwężanie spodni (1) żel do higieny intymnej (1) żel do mycia twarzy (2) żel do stóp (1) żel do ust (1) żel mineralny (1) żel na opuchnięcia (1) żel na siniaki (1) żel pod prysznic (2) żona araba (1) żwyioł deepwather horizon (1) życzenia (1)