środa, 21 maja 2014

Jak seriale niszczą nam życie?

Mega fanką seriali byłam będąc nastolatką. Już nawet nie jestem w stanie wymienić wszystkich tytułów seriali, które oglądałam. Nie ukrywam, że większość czynności dnia codziennego (nawet naukę!) układałam tak, by móc zobaczyć serial w TV. A gdy zapomniałam lub przeoczyłam odcinek, ubolewałam niemiłosiernie przeszukując interenet, bo być może gdzieś ktoś coś zamieścił. Wtedy najczęściej trafiałam jedynie na streszczenia odcinków, a i o nie bywało trudno.


Aż w końcu powstało vod, tvnplayer i ipla. Wolność legalnego oglądania niezależnie od dnia i godziny. Witamy w raju!

 Aktualnie nie oglądam telewizji. Szczerze mówiąc ostatni raz widziałam program czy film w TV w całości lub chociaż w połowie może z roku temu. Póki co, telewizor tylko stoi i zawadza. A pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu nie wyobrażałam sobie bez niego życia.

Nigdy nie znosiłam wieczornych wiadomości, dla mnie to wszystko było nudne i przepełnione informacjami, o których tak naprawdę nie chciałam słyszeć. Aż w końcu usłyszałam jedno mądre zdanie:
Telewizja ma w sobie tyle negatywnych emocji. Media kierują ludźmi, jak tylko się da. Po co to oglądać?
I od tamtego czasu z uśmiechem na twarzy wyłączyłam telewizor. 

Główne portale informacyjne mogą to zastąpić, prawda? Mogą, ale ja ich nie odwiedzam. No, chyba, że chcę sprawdzić prognozę pogody. Moc negatywnych informacji niech płynie, ale daleko ode mnie. Ani trochę nie smuci mnie to, że nie wiem "co się dzieje na świecie". Poza momentami, gdy jest naprawdę tak głośno jakiejś sprawie, że aż moi znajomi rozmawiają o tym między sobą. Wtedy dopiero dowiem się co, gdzie i jak.

Wolność oglądania seriali nastała, a ja przez długi czas nie mogłam się od nich uwolnić. W sumie nadal nie mogę. Ale osobiście uważam, że poczyniłam spory krok na przód.

Seriale, które aktualnie śledzę to: Przyjaciółki, Na dobre i na złe, Lekarze, M jak miłość, To nie koniec świata, Prawo Agaty, Na wspólnej. Dużo, mało? Gdy zbiorą się "zaległości" to bardzo dużo. Kiedy je nadrabiam? Gdy szyję, sprzątam, maluję paznokcie, czasami nawet gdy mam okienko na uczelni. Już nie potrafię bezczynnie usiąść i obejrzeć serial. Dla mnie to genialna sprawa.


Wyobraźcie sobie ile godzin "marnowałam" na siedzenie i wgapianie się w ekran laptopa. Tyle czasu przemijało mi na bezczynnym gapieniu się. Tyle spraw mogłam załatwić, tyle fajnych miejsc odwiedzić, tyle pożytecznych rzeczy zrobić. A marnowałam je na oglądanie seriali.
Tak, to relaks, owszem. Ale gdy łączę np. sprzątanie lub szycie z oglądaniem serialu, już nie wydaje mi się, że zmarnowałam kolejną godzinę na śledzenie losów doktor Alicji.

Czy mam podzielność uwagi? Mimo, iż jestem kobietą - nie bardzo. Nie potrafię oglądać serialu i prowadzić rozmowy. Zawsze coś na tym ucierpi, czegoś nie zrozumiem. Ale łączenie prac domowych z serialem, czemu nie? O dziwno, nawet gdy maszyna trajkocze i głównie skupiam się na tym by ścieg szedł prosto, jestem w stanie dostrzec co dzieje się u serialowej Ingi.

Chodzą słuchy, że ludzie lubią oglądać seriale, bo ich życie jest puste i mają silną potrzebę śledzenia losów innych ludzi. Pewnie jest w tym sporo prawdy. Co nie oznacza, że moje życie jest nudne. Raczej na długo nie zrezygnuję z seriali. Ale tych prawdziwych, najlepiej polskich. Paradokumentalne programy w stylu "Dlaczego ja?" przyprawiają mnie o szaleństwo. Tego nie da się oglądać, a nawet słuchać! Nie wiem dlaczego powstaje coraz więcej tego typu produkcji. Dodając do tego fakt, że niejednokrotnie ludzie kierują swoje postępowanie zgodnie z tym jak postąpiła mecenas Agata, albo co gorsza bohater jednego z odcinków "Pamiętników z wakacji" to mózg się lasuje! Niejednokrotnie filmy naszpikowane są niemoralnymi i ckliwymi scenami, tylko po to by przyciągnąć widza.

Jednakże są gusta i guściki, a o nich się nie dyskutuje. Nie wiem czy mój serialoholizm to coś z czym powinnam walczyć. Póki co (w tej formie, w której seriale oglądam) dobrze mi z nim. ;)

Zdjęcia pochodzą ze strony www.wallconvert.com

17 komentarzy:

  1. W porównaniu do Ciebie to ja jestem Wielką Serialomaniaczką :) Wszystkie oglądam w internecie bo nie jestem w stanie siedzieć przed TV o konkretnej godzinie w konkretny dzień. Obecnie mam tyle zaległości, że szok ale będę nadrabiać teraz bo większość przed wakacjami kończy swoje sezony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie te "zaległości" nawet czasami cieszą. Sprzątanie czy prasowanie jest wtedy tak umilone (nie wspominam nawet o szyciu), że aż chce się więcej i więcej... ;)

      Usuń
  2. Mam kilka ukubionych ale raczej amerykanskie - z polskich przyjaciolki od czasu do czasu, to wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amerykańskie jakoś nie są w stanie mnie wciągnąć na tyle bym mogła je ciągle oglądać. Kiedyś oglądałam Grey's anatomy, ale i to mi się przejadło ;)

      Usuń
  3. Z seriali oglądam Grę o Tron i House of Cards. Wolę raczej obejrzeć pełnometrażowy film albo poczytać książkę niż oglądać wszystkie seriale jakie lecą w TV. Jednak niestety faktem jest, że mam mnóstwo znajomych, którzy oglądają mnóstwo seriali i podporządkowują całe swoje życie, tak aby obejrzeć wszystkie odcinki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest strasznie, to jest jak nałóg! Na szczęście mi udało się go "dobrze" wykorzystać :)

      Usuń
  4. oj ja też jestem serialomaniaczką - parę seriali nam się pokrywa, a oglądam - m jak miłość, na dobre i na złe, barwy szczęścia, komisarza aleksa, ranczo --> to stały pakiet, czasami jeszcze zdarzy mi się ojca mateusza - tyle. Dużo, mało? Chyba nie tak dużo bo w sumei na tv jestem tyle co te seriale ogladm czyli max 2 h. dziennie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wysiedziałabym przed tv nawet tych 2 h. Nie tylko z powodu narzuconej przez telewizję pory, ale również przez reklamy, których nie znoszę. W internecie też są, ale zdecydowanie krótsze :)

      Usuń
  5. Ja nałogowo oglądam Rodzinkę.pl - każdy odcinek po 100 razy bo uwielbiam. I Prawo Agaty. Resztę wybiórczo. Zwykle oglądam podczas sprzątania i prasowania - rzadko kiedy siedzę po prostu bezczynnie na kanapie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Rodzinke.pl też oglądałam. Teraz czekam na nowy sezon, tylko czy on się pojawi?

      Usuń
  6. dla mnie najlepszym serialem był Przepis na życie... Uwielbiałam go, szkoda że sie skończył!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnim serialem jaki oglądałam były Szpilki na Giewoncie i to nie wszystkie sezony ;) zdarza mi się czasem popatrzeć na jakieś inne seriale, ale są to raczej pojedyncze przypadki. Znacznie bardziej wciągają mnie książki, filmy i wiadomości ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja od jakiegoś czasu nie mam czasu na seriale, ale nie ukrywam, że zdarza mi się w coś wciągnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za oglądaniem seriali. Tzn czasem miewam jakieś odskocznie typu Magda M czy Majka, ale takie tasiemce typu M jak miłość czy Klan to nie dla mnie. To takie wciągnięcie się w serialowe życie - pracujesz, nie obejrzysz, przegapisz odcinek - koniec świata. Jeśli już seriale to wolę te, których akcja rozgrywa się w jednym odcinku jak na przykład Kryminalni, często powracam do tych odcinków czy Zaklinaczka dusz. Czasem obejrzę Miodowe lata, Kiepskich, Rodzinę zastępczą na jakimś serialowym kanale, wspomnę, ale nie ślęczę nad nimi jak kiedyś. Mam to samo podejście - marnotrawstwo czasu. Oglądam wtedy, gdy coś robię - np jem. Ewentualnie jak mam zły dzień, to jakiś odmużdżacz w postaci paradokumentalnych seriali jest okej - a niech wiem, że ktoś miał gorszy dzień :P

    OdpowiedzUsuń
  10. przypomniałaś mi czasy, kiedy wracałam ze szkoły do domu i koniecznie musiałam obejrzeć pierwszą miłość i brzydulę ;)
    nie oglądam wiadomości, rzadko włączam telewizor. kiedyś nałogowo oglądałam chirurgów w internecie i traciłam wiele godzin. teraz oglądam jakiś serial tylko przy obiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post :) Również jestem uzależniona od seriali, ale raczej sięgam po te dostępne każdemu, najczęściej polskie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie to samo, choć teraz już godzina serialu nie determinuje mojego życia, załapię się na powtórki lub na necie więc odpuszczam...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona i matka. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Tagi

022semilac (1) 114semilac (1) 183 metry stachu (1) acerola (1) addidas (1) aerozol do gardła (1) Afryka (1) Ameryka Południowa (1) Ameryka Północna (1) ankieta (2) antyperspirant w kluce (1) asymetryczne szorty (1) azja (1) badanie (1) balsam do ciała (2) balsam do ust (1) Bałtyk (1) beta glukan z owsa (1) biedronka (1) bieganie (1) bioliq (1) bionigree (1) bioton (1) biustonosz do karmienia (3) bloker (1) blond (2) ból gardła (2) ból karku (1) ból pleców (1) brak objawów ciąży (1) bransloletka (4) bransoletka z zamka błyskawicznego (1) bransoletka z zawleczek (1) braun (1) brokatowy lakier (3) Bukowy Las (1) Burda Publishing Polska (1) care&go (1) cera problemowa (2) ciało (31) ciąża (7) ciąża latem (1) cienie do powiek (1) cisza pod sercem (1) copywriter (1) copywriting (1) Czarny Staw Gąsienicowy (1) Czarny Staw pod Rysami (1) czas wolny (1) czasopisma (1) Czerwone Wierchy (1) cztery pory roku (1) czyszczenie (1) czyszczenie zębów (1) czytnik ebook (1) depilacja (1) depilacja woskiem (1) dezodorant (1) dieta bez pszenicy (1) DIY (56) długie rękawiczki (3) Dolina Kościeliska (1) Dolina Pięciu Stawów Polskich. (1) dom (4) domowe ombre (1) dowartościowywanie (1) dylematy (1) edukacja (1) efektima (4) efektywny czas dnia (2) essence (2) etui filcowe (1) etui na aparat (1) etui na inkbook (1) etui na tablet (1) etui na telefon (1) etui z filcu (1) Europa (1) everest (1) eyeliner (1) farbowanie włosów (4) felieton (88) feminizm (1) finuu (1) fit (1) FM Group (27) forum dla przyszłych mam (1) garnier (2) gdzie nosić obrączkę (1) GEHWOL med (1) Giewont (1) gorvita (9) handmade (3) head&shoulders (1) horoskopy (1) horror (1) Inkbook (1) isana (1) iwostin (1) jak działa psychika psa (1) jak pokonać bezsenność (1) jak przedłużyć (1) jak przerobić (31) jak przestać być śpiochem (1) jak ruszyć z miejsca (1) jak skrócić (1) jak skrócić spodnie (1) jak stać się pewnym siebie (1) jak uszyć (13) jak uszyć legowisko (1) jak wychować psa (1) jak zacerować spodnie (1) jak zaszyć dziure w spodniach (1) jak zaszyć dziurę w jeansach" (1) jak zdać egzamin (1) jak zmniejszyć biustonosz (1) jak zrobić legowisko dla psa (1) jedzenie (2) Jelenia Góra (1) joanna (1) jogurt naturalny z dodatkami (1) Kalatówki (1) Karb (1) Karkonosze (3) Kasprowy Wierch (1) kąpiel (1) keczup (1) kierunek studiów (2) kobieta która... (7) kokardka na włosy (1) kolczyki (1) kołnierzyk bebe (1) komin (2) komin ze swetra (3) Kondracka Przełęcz (1) Kopa Kondracka (2) korektor rozświetlający (1) koronkowa wstawka (2) korpo biurwa (1) kosmetyki (1) kosmetyki do ciała (1) koszula damska (5) Kościelec (1) KPN (1) kredka do oczu (2) krem CC (1) krem do rąk (2) krem do stóp (2) krem do twarzy (3) krem pod oczy (2) krem przeciw blizom (1) krewniacy (1) książki (1) kuchnia (2) kulturalnie (1) kupujący (1) L'OREAL PARIS ELSEVE (1) lakier do paznokci (7) lakier do włosów (1) lampiony (1) legowisko dla psa (1) libster blog award (2) lifestyle (1) list do samej siebie (1) loreal (1) łagodzenie opuchnięć (1) łączenie kolorów hybryd (1) łupież (1) mahoń (1) malowanie paznokci (7) mała liczba gości na weselu (1) małe wesele (1) Małołączniak (1) Mały Kościelec (1) małżeństwo (1) manicure hybrydowy (5) marion (4) maseczka do stóp (1) maseczka do twarzy (3) maska do rąk (1) masło do ciała (1) masło fińskie (1) maść na bóle krzyżowe (1) maść na zakwasy (1) maść niedźwiedzi ząb (1) maść propolisowa (1) matowa pomadka (1) matowy lakier (1) maybelline (1) męska koszula (1) męska koszulka (1) męski sweter (1) mgiełka matująca (1) miasto 44 (1) mikroelemanty (1) million dollar lips (1) miłość od pierwszego wejrzenia (1) miodowy blond (1) miravena cosmetics (1) mleczko do demakijażu (1) moda ciążowa (2) Morskie Oko (1) motywacja (1) na której dłoni nosić obrączkę (1) na którym palcu nosić obrączkę (1) naturalny złoty blond (1) nawilżanie stóp (1) neutorgena (1) niebieski french manicure (1) niedoskonałości skórne (2) niepełni (1) no-scar (1) noscar (1) nowe mieszkanie (1) obrączka (1) oceania aromatic (1) odkurzanie (1) odkurzanie dla leniwych (1) odżywka do włosów (4) olejek (1) olx (1) ombre (3) opalizujący blond (1) opowiadanie (7) oral-b (1) Orla Perć (1) osuszacz do lakieru (1) pakowanie (1) palette (1) pantene (1) pastylki do ssania na gardło (1) paznokcie (21) pedi-spa (1) peeling do ciała (3) perfecta (1) perfumy (1) pewność siebie (2) philips (1) piąta pora roku (1) pielęgnacja paznokci (3) pielęgnacja twarzy (1) pierwszy raz (1) pierwszy trymestr (1) planowana ciąża (1) planowanie (1) platforma wiertnicza (1) płyn do higieny intymnej (1) płyn micelarny (2) płytka do zdobienia paznokci (2) pneumovit sept (1) podgrzewacz do wosku (1) podrażnione gardło (1) podróże (15) podszywanie prześwitującego materiału (2) podświadomość (1) pomadka (2) poradniki (1) poród (1) poszewka na jaśka (2) poszewki bez guzików (1) poszewki na poduszki (1) pośrednicy nieruchomości (1) powerpro aqua (1) pozytywnie (1) pozytywny egoista (1) praca (2) praca w korpo (1) prayforparis (1) projekt denko (1) przedłużanie (1) przełęcz ocalonych (1) Przełęcz pod Kopą Kondracką (2) przemoc (1) przepis (2) przepowiadanie przyszłości (1) przeróbka (20) przeróbka spódnicy (1) przeróbki (2) przesuszone dłonie (1) przyjaźń (3) przyjaźń damska (1) przyjaźń damsko męska (1) psychologia (16) puder CC (1) pumice (1) pupa (1) pytania (1) recenzja (2) recenzja filmu (24) recenzja kosmetyczna (2) recenzja książki (15) recenzje kosmetyków do ciała (1) recykling (30) relacje (1) relacje partnerskie (3) revitol plus med (1) rękawiczki bez palcowe (2) rogowacenie skóry (3) rozdanie (2) rozjaśniacz w sprayu (1) rozjaśnianie (1) rozmyślenia (1) sakwa na biodra (1) Scholl (1) schwarzkopf (1) secondhand (8) sekret (1) semi hard white (1) semilac (9) seriale (1) serum do cery naczynkowej (1) serum do skóry głowy (1) skóra sucha (3) skóra szorstka (3) skóra tłusta (2) skóra wrażliwa (3) skromna sukienka ślubna (1) Smerczyński Staw (1) Smocza Jama (1) sny (1) sok (1) sok pomarańczowy (1) spinka do włosów (1) spodnie ciążowe (2) spodnie z dziurami (1) spodnie z koronką (1) spotkanie bloggerek (1) spódnica (1) spódnica maxi (2) spódniczka z paskiem (1) spray do gardła (1) sprzątanie (1) sprzątanie dla leniwych (1) stanik do karmienia (3) stopy (2) streetcom (1) suche gardło (2) suche usta (3) suchy szampon do włosów (2) sweter (2) syoss (1) sypialnia (1) szampon (2) szampon koloryzujący (2) szczoteczka elektryczna (1) Szpiglasowa Przełęcz (1) Szrenica (1) szycie (17) ślub (5) ślub na głowie (1) Śnieżka (1) świeca zapachowa (1) świece (1) świecznik ze słoika (1) święta (1) tarka do stóp (1) Tatry (11) Tatry Wysokie (2) telewizja (1) top 5 (1) torebka (1) torebka na biodra (1) torebka nerka (1) TT hair (1) tunika (3) tusz do rzęs (2) tutorial (30) twarz (30) typy kupujących (1) urządzanie mieszkania (1) usta (1) utrata przyjaciela (1) uzależnienie od snu (1) venita (1) versatile blogger avard (1) vianek (1) vichy (1) walentynki (1) wax (1) wesele (1) wibo (1) wielkanoc (1) większa objętość (1) witamina C (1) witaminy (2) witkiewicz (1) włosy (20) włosy wpadające (2) włosy zniszczone (3) Wodospad Kamieńczyka (1) wpadka (1) Wrota Chałubińskiego (1) wróżbici (1) wygładzanie włosów (1) wykroje (1) wyniki (1) wzorki na paznokciach (1) z przymrużeniem oka (1) Zadni Granat (1) zaginięcia (1) zalotka do rzęs (1) Zamek Chojnik (1) zauroczenie (1) zbiór truskawek (1) Zbójeckie Skały (1) zdrowa dieta (1) zdrowie (2) ziaja (3) Zielony Staw (1) złote myśli (1) zmniejszanie żakietu (1) zmywacz do paznokci (1) zniszczone dłonie (1) zott (1) zrób to sam (6) zrób to sama (39) zwężanie spodni (1) żel do higieny intymnej (1) żel do mycia twarzy (2) żel do stóp (1) żel do ust (1) żel mineralny (1) żel na opuchnięcia (1) żel na siniaki (1) żel pod prysznic (2) żona araba (1) żwyioł deepwather horizon (1) życzenia (1)