poniedziałek, 11 sierpnia 2014

10 wymarzonych miejsc Ameryki Północnej.

Po Europie i Azji przyszedł czas na Amerykę Północną. Daleko od nas i najczęściej wymagana jest wiza. Mimo tych niedogodności chciałabym kilka bardziej lub mniej słynnych miejsc w swoim życiu odwiedzić/zobaczyć. Na myśl przychodzi tylko... a gdyby tak zobaczyć na żywo wszystkie te miejsca, które widziało się na dużym lub szklanym ekranie? W końcu to tam powstaje najwięcej filmów. Jesteście ciekaw jakie to miejsca? Zapraszam  :)


1.Wielki Kanion.
Ponoć żadne zdjęcia nie oddają tego, jak naprawdę prezentuje się Wielki Kanion. Ta ogromna dziura w Ziemii ma 446 km długości i osiąga głębokość do około 1600 m. Szerokość waha się od ok. 800 m do 29 km w najszerszym miejscu. Ci co widzieli twierdzą, że żadne zdjęcia i filmy nie są w stanie przygotować człowieka na taki widok...

http://www.pozwiedzaj.pl/galerie/100/zoom/wielki-kanion-5.jpg


2. Wodospad Niagara.
 Piękne zjawisko na rzecze Niagara. U ujścia rzeka rozwidla się i spada dwiema około 50-metrowymi kaskadami. Wodospad piękny jak zarówno za dnia, jak i nocy, gdy jest podświetlany. Potężny żywioł, o którym słyszy się od najmłodszych lat.

http://www.interameryka.com/wp-content/uploads/2009/12/wodospad-niagara.jpg


3. Park Narodowy Yellowstone.
Park leży w Górach Skalistych, w niecce wulkanu o średnicy 45-65 km. Na terenie parku znajdują się słynne gejzery, gorące źródła, wulkany błotne, wodospady. Park przecina głęboki wąwóz rzeki Yellowstone.  Gorąca woda z gejzerów i źródeł spływa do rzek, które dzięki temu nie zamarzają w zimie i niektórych można kąpać.
 


4. Nowy Jork. 
To jedno z najludniejszych miast USA. Kto nie chciałby na własne oczy zobaczyć Midtown Manhattan, siedziba ONZ, Statua Wolności, Most Brookliński, Central Park, Times Square i Unisphere w Queens?


5. Las Vegas.
 "Miasto grzechu", w którym na każdym rogi czyhają kasyna, luksusowe hotele, parki rozrywki. To właśnie tutaj istnieje wiele luk prawnych, dzięki którym nie trzeba czekać na ślub, a po drogach sunąć bez ograniczeń. 


6. Park na­ro­do­wy Yose­mi­te, Ka­li­for­nia. 
Park jest najbardziej znany ze względu na granitowe urwiska, wodospady, czyste potoki oraz różnorodność biologiczną. Ponad 95% powierzchni parku stanowią tereny nieprzekształcone w znacznym stopniu przez człowieka. Gigantyczne sekwoje mamucie są największymi drzewami świata pod względem objętości i masy, największe organizmy żyjące na Ziemi! A wysokość wodospadu Yosemite wynosi 739 metrów.

http://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/171100_gory_las_rzeka_park_narodowy_yosemite_kalifornia.jpg

7. Alaska
 A konkretniej mam na myśli łańcuch górski Kordylierów. Długość ich wynosi ok. 1000 km. Zbudowane z granitów i ze skał osadowych. W części południowo-zachodniej czynne wulkany. Stoki gór do wys. 800-1100 m n.p.m. pokryte lasami iglastymi, w wyższych partiach lodowce i wieczne śniegi. Na McKinley (6194 m n.p.m.) nie jestem pewna czy odważyłabym się wejść, ale odbyć podróż wokół szczytu to istna przyjemność.


http://www.zwiedzajswiat.pl/zdjecia/zs_2013_6/20167-cm-1371142888.jpg


8. Park Na­ro­do­wy Gla­cier.
Powierzchnia tego parku wynosi 4102 kilometrów kwadratowych. W skład tego parku wchodzą dwa pasma górskie masywu Gór Skalistych. Ponadto na terenie parku znajduje się kilka dużych oraz kilkaset małych jezior polodowcowych. Te wielkie jeziora osiągają długość od 8 do 10 kilometrów. Na terenie parku znajduje się również kilkadziesiąt lodowców. Latem na terenie parku występują liczne wodospady oraz kaskady, które są utworzone z obfitych wód roztopowych. Ponadto park ten jest bogaty w wiele gatunków roślin i zamieszkały przez wiele gatunków zwierząt. Obecnie na terenie parku znajduje się 27 lodowców. Dominują tutaj lasy iglaste, a granica poziomu drzew pojawia się we wschodniej części parku niżej o 250 metrów niż w części zachodniej, ze względu na różnice klimatyczne.

http://www.travelin.pl/galeria/park-narodowy-glacier-bay.jpg

9. Meksyk, miasto.
W mieście Meksyk, wzniesionym na ruinach azteckiej stolicy Tenochtitlan, można oglądać niepowtarzalne połączenie współczesności i historii. Światowej klasy muzea, restauracje i parki umiejscowione są w najbliższym otoczeniu ruin pochodzących z kilku kultur. Życie nocne, oferta handlowa i historia sprawiają, że jest to miejsce, którego nie można ominąć, niezależnie od stylu życia.



10. Park Na­ro­do­wy Ha­waj­skich Wul­ka­nów.
Kto nie słyszał o słynnych Hawajach? Już samo to mówi za siebie. A co oferuje sam park? Park Wulkanów jest bodajże największą atrakcją Hawajów. Przyjezdnych zdumiewają rzeki cieknącej i zastygłej lawy, kaldery, ziejące siarką i parą kratery, skamieniałe drzewa, a także zwrotnikowy las, drzewiaste paprocie, prehistoryczne budowle i możliwości rekreacji. Park składa się z dwóch różnych części: rzadko odwiedzanego szczytu Mauna Loa wraz ze wschodnimi stokami, oraz zadeptywanej przez rzesze turystów góry Kilauea i przyległej, aktywnej strefy wulkanicznej.

http://bi.gazeta.pl/im/11/c5/bc/z12371217O.jpg


Był ktoś z Was w którymś z wymienionych miejsc? A może macie inne typy odnoście Ameryki Północnej, które chcecie odwiedzić? Piszcie w komentarzach :)

19 komentarzy:

  1. 1,2 i 4 na mojej liście :) Do tego Chicago, Miami :)
    Ameryka daleko i może właśnie dlatego tak mnie do niej ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1, 2, 3, to te miejsca najbardziej mnie ciekawią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie bym chętnie zobaczyła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Eehhh marzenie :) 1,2,3,4 jak cudownie byłoby zobaczyć na własne oczy :) Super zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszą 5 też bym chciała odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż równie dobrze mogłabym powiedzieć 10 miejsc, na których zobaczenie nigdy nie będzie mnie stać. ;) Chętnie odwiedziłabym każde z tych miejsc. Obecnie jedynie mogę palcem po mapie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wiele tam pięknych miejsc do odwiedzenia, nic tylko spełniać marzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podróż do USA to moje marzenie, chciałabym kiedyś zobaczyć Nowy Jork :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tak, pomarzyć o takich podróżach mogę ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój brat jest właśnie w USA i kilka z tych miejsc odwiedził. Fajnie ogląda się zdjęcia miejsc, które znasz z telewizji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudne widoki i miejsca! <3 Eh, ja to nawet większą kałużą bym się teraz zadowoliła, a tu klapa - do pracy... Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się właśnie bardzo marzy zobaczyć Yellowstone i Wielki Kanion :) takie moje główne dwa typy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może ostatnia pozycja nie należy do moich wymarzonych to pozostałe z chęcią bym zobaczyła :)
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ha, a ja myślałam, że największym producentem filmów są Indie.

    Do znajomych z Meksyku mieliśmy lecieć w tym roku. Nie wyszło... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może i są, ale Indie to raczej Azja ;)

      Usuń
    2. Tak wiem, że Indie są w Azji, źle zrozumiałam tekst, gapa ze mnie... :)

      Usuń
  15. Chętnie zobaczyłbym wszystkie wymienione przez Ciebie miejsca oprócz Meksyku. Bałbym się, że mnie zastrzelą na ulicy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *