sobota, 12 marca 2016

Jak przerobić w pół godziny sweter w ciepłą, swetrową spódnicę? DIY


Wiosna dość nieśmiało zagląda nam przez okna i zachęca. Do szperania w szafach, do szukania na wyprzedażach, sklepach i sh. Czego? Spódniczek! A, że letniej temperatury jeszcze daleko, taka ciepła, swetrowa spódnica jest jak znalazł! Nasza bohaterka powstała ponad rok temu ze swetra o przemiłym w dotyku materiale i oszałamiająco pięknym kolorze. Sweter upolowałam w sh, o ile mnie pamięć nie myli, za jedyne 2 zł. Na pewno macie w swoich szafach swetry, których nie nosicie. Albo Wasi faceci, bracia lub ojcowie mają. Nie musi to być przecież sweter damski. Ważne, by kolor i materiał idealnie ze sobą współgrał ;)

Wszystko czego potrzebujesz to:

** szpilki
** nożyczki
** kreda/mydełko/kredka do rysowania po materiale
** gotowa, inna spódnica, w której chodzisz, jako wzór
** igła
** nitka
** szeroka lub wąska guma
** opcjonalnie maszyna do szycia.

Rozkładamy sweter na łóżku, stole lub dywanie. Przykładamy gotową spódnicę w taki sposób, by jej koniec znajdował się wraz z końcem swetrem. Wówczas mamy mniej roboty, bo dół jest już wykończony. Obrysowujemy kredą i upinamy szpilkami. Trzeba pamiętać, aby u góry naddać nieco więcej materiału. Musimy podwinąć górę i zostawić miejsce na wszycie gumy.


Wycinamy, zszywamy, zabezpieczamy brzegi przed pruciem. Podwijamy górę. Ja nadłożyłam nieco więcej materiału - około 7 cm. A to ile Wy przeznaczycie na miejsce na gumę, zależy od Was.






I tak oto w pół godziny (przy wykorzystaniu maszyny do szycia) otrzymujemy ciepłą i elegancką swetrową spódnicę. Zdradzę Wam, że to jedna z moich ulubionych ;))

Jak Wam się podoba efekt? :)

20 komentarzy:

  1. Świetnie wyszło :) Ja to nie mam totalnie zdolności do przeróbek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna przeróbka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super to wyszło
    pozdrawiam MARCELKA♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem za! Lubię takie sweterkowe spódnice, jedną mam nawet robioną na drutach z warkoczowymi splotami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druty i wszystko co z nimi związane to dla mnie czarna magia o_O

      Usuń
  5. Kurcze, a ja jakiś miesiąc temu wyrzuciłam kilka starych swetrów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem będziesz wiedziała co możesz z nimi zrobić :D

      Usuń
  6. świetna jest ta spódniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam za chęci, bo mnie by się nie chciało :P hehe

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe, czy dałoby się w drugą stronę: spódnicę przerobić na sweter :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne tak, ale nie byłoby już tak prosto, lekki i przyjemnie ;))

      Usuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *