środa, 18 maja 2016

Dlaczego wszystko przemija?


Przemija czas, przyjaźnie, miłości, znajomości. Zmieniamy się każdego dnia, dorastamy lub... uwsteczniamy się. Przemijają nasze poglądy, zainteresowania. Nic nie dzieje się bez przyczyny, bowiem każdego dnia dotyka nas czas przemijania...

Ile w tym ludzkości?
Czasem przemijanie wychodzi na plus. Zrywamy toksyczne znajomości, odchodzą w dal fałszywi przyjaciela, żegnamy znienawidzoną pracę. Kończy się zima, która ustępuje miejsca pięknej wiośnie. A czasem tak ciężko rozpaczamy nad stratą... Dość często jest mi trudno pogodzić się ze zmianami. Sentymenty i przyzwyczajenia nie pozwalają odejść wspomnieniom. A przecież, jak śpiewał Sidney Polak:

Popatrz jak wszystko szybko się zmienia
coś jest a później tego nie ma
człowiek jest tylko sumą oddechów
wiec nie mów mi że jest jakiś sposób
chciałbym coś wiedzieć teraz na pewno
to moja udręka to jej sedno
wiem tylko że wszystko się zmienia
coś jest a później tego nie ma
to nie ściema
każda historia ma swój dylemat
ma swój początek i koniec jak poemat
nowy temat
kreci i nęci a później umiera
nic nie trwa wiecznie niebezpiecznie
jest wierzyć w to że coś trwa wiecznie"
Najgorsze, gdy przemija życie bliskich osób. Gdy odchodzą sławy, cenione osoby, autorytety, nasi ukochani. Do kogo wtedy biec po pomoc? Ile warte jest życie człowieka? Kruche jak papier, ulotne, jak chwila. Czasem przybija smutek, który bije po oczach, dudni w głowie i mówi, że nic nie trwa wiecznie.

Bo przecież i nas dotyczy czas przemijania... A najważniejsze, by obok był zawsze ktoś życzliwy.

4 komentarze:

  1. Mi też dosyć ciężko się pogodzić ze zmianami... ale życie musi płynąć dalej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorsze jest chyba pogrążanie się w rozpaczy i czarnych myślach. Wszyscy kiedyś umrzemy, ale ważne, żeby zostawić coś po sobie swoim dzieciom, krewnym, znajomym, blogerom. Ważne, żeby żyć w ich pamięci. Fajnie też byłoby zostawić po sobie jakieś książki albo filmy, albo piosenki, albo budynki, albo mądre słowa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zmiany na gorsze są ciężkie do przestawienia sie, opuszczenie przez bliską osobę to tragedia...
    Trzymaj sie buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego niestety z naszego życia nie da się wykluczyć. Sam pamiętam co dopiero rozpoczynałem studia, a teraz już obrona pracy dyplomowej i trzeba się żegnać z uczelnią. Ja jednak ten czas wspominać będę zawsze bardzo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *