piątek, 11 listopada 2016

Etui filcowe na inkbook. DIY. Zrób to sam !


Po zakupie inkbooka mądrzy mówili - zainwestuj w etui, przytakiwałam i odkładałam zakup na "odległe później". Zabierałam ze sobą inkbooka wszędzie. W podróż pociągiem, w 10 minutową jazdę autobusem, do poduszki, na przerwę w pracy. I pewnego dnia włączając moje cudowne urządzenie odkryłam rysy na wyświetlaczu... Moje przerażenie i strach w oczach nie znał granic. Jak tylko wróciłam do domu i znalazłam chwilę czasu, w ciągu godziny zrodziła się wizja, i powstało etui. Gdy praca paliła mi się w rękach pokazywałam Wam zdjęcia na moim instagramie. Zainteresowani? Zapraszam na tutorial :)

Tutorial powstał dla osób, które nie posiadają maszyny do szycia. Dysponują za to chęciami i chwilką wolnego czasu.

Potrzebujemy: 

+ filcowy materiał, najlepiej czterokrotnie szerszy od naszego inkbooka/kindla/czytnika;
+ nożyczki;
+ igła z nitką lub kordonkiem;
+ guzik;
+ szpilki;
+ linijka / miara krawiecka;
+ ozdobny materiał / koronkę / aplikację;
+ około 20 minut wolnego czasu.

Krok 1.
Chciałam żeby etui składało się z podwójnego materiału, niestety nie posiadałam tyle filcu ile chciałam, a etui musiałam mieć teraz, już! Dlatego materiał złożyłam w taki sposób, żeby tylko jedna ze stron była wzmocniona, czyli na trzy. Od inkbooka zostawiłam około 3,5 cm zapasu z każdej strony.


Krok 2.
Złożony materiał, który miał być po wewnętrznej stronie przyszyłam szwem krytym, czyli takim, którego nie widać po drugiej stronie.


Krok 3.
Ze skrawków filcu wycięłam cienki paseczek około 10 cm i wszyłam go do powstałej luki mniej więcej na środku.


Krok 4.

Odmierzamy dokąd sięga nasza pętelka i przyszywamy guzik na zewnętrznej stronie.


Krok 5.
Pora na ozdobne aplikacje! Możecie przyszyć co tylko Wam się podoba, cekiny, naszywki lub pominąć ten krok ;)
Ja postawiłam na ala róże z czarnej siatki z ozdobnymi materiałami. Przy użyciu koronki efekt będzie podobny :)


Jak je zrobiłam?

(1) wycięty kawałek materiału około 13 cm zwinęłam w rulon. (2) Przykładając go do filcu upinałam rogi szpilkami do materiału. (3) a następnie przyszyłam igłą z nitką. (4) na środku ozdobne guziczki.


Krok 6.
Pozostało obszycie materiału, najlepiej ozdobne, choć można szyć ściegiem krytym. Chciałam żeby szew na etui kontrastował z pozostałością, dlatego użyłam czerwonej nitki. Najlepiej do ozdobnego obszywania nadaje się kordonek, no cóż, nie posiadałam czerwonego. Złożyłam nitkę na 4 części i tak naklejając ją na igłę szyłam.


W jaki sposób stworzyć takowy szew?

1. Wbijamy igłę w materiał, przeciągamy na drugą stronę i wbijamy w dowolnej odległości w filc, nie zaciągając do końca nitki. 
2. W pętelkę przekładamy igłę z nitką
3. Zaciskamy.
4. Powtarzamy krok do samego końca.

I cóż? Gotowe :)





Jak Wam się podoba? 
Skorzystacie z mojego pomysłu?

5 komentarzy:

  1. Ładne, choć dla mnie byłoby lepsze bez tej ozdoby z przodu.

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Bardzo ładnie Ci wyszedł. Często w pociągach widzę podobne konstrukcje na czytniki i też myślałam o zrobieniu takiego na mój, ale chyba poczekam najpierw na ostateczną decyzję czy kupować nowy sprzęt. Można się dowiedzieć jakiego masz inkbooka i jak Ci się sprawuje?:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;)
      Kolejny post bedzie recenzja inkbooka :)

      Usuń
    2. W takim razie czekam z niecierpliwością:)

      Usuń
  3. swietny pomysł :) Fajne kolory pazurków ;p

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze serdecznie dziękuję. Postaram się jak najszybciej odwdzięczyć :)
Mam jednak do Ciebie prośbę - nie pozostawiaj linków, nie spamuj i nie obrażaj.
Komentarze nie spełniające powyższych kryteriów będą USUWANE lub po prostu ignorowane!


Nie pytaj mnie o to czy będę obserwowała Twój blog - jeśli zachęcisz mnie tematyką z przyjemnością dodam go do obserwowanych. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli Ty postąpisz tak samo :)

O MNIE

Moje zdjęcie
Kobieta pracująca. Żona. Zakochana w mężu i podróżach. W wolnych chwilach przerabia ubrania i grzebie w DIY. Lubi pisać, od zawsze. Zdarza jej się czytać bardziej lub mniej ambitne pozycje. A tutaj dzieli się z Wami swoimi przemyśleniami. Zapraszam do zakładki O MNIE. Przedstawiam genezę i cel prowadzonego przeze mnie bloga ;)

Łączna liczba wyświetleń

OBSERWATORZY

INSTAGRAM

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *